Gå till innehåll

lampor med G12 sockel.


nemo

Rekommenderade inlägg

Som jag skrev i mitt första inlägg är det ett filter som används väldigt mycket inom teater, så fråga ljusavdelningen på någon lokal sådan. Filterrullen är 122 cm bred och kostar 165 :- +moms per m (1140 för en hel rulle på 7,62 m).

Jag har inte själv hunnit göra några experiment i akvariet eftersom jag änsålänge bara har 2 T8:or under uppstarten, ska dock uppgradera till T5 snart och prova lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är i stort sett ointressant jämföra lumental för lampor av olika färgtemperatur. Lumen mäts så att gult ljus står för det mesta mätvärdet medan grönt och orange sänks och rött och blått ljus bara påverkar lumentalet litegrann. Det finns PAR värden för en del lampor som är bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret
Det är i stort sett ointressant jämföra lumental för lampor av olika färgtemperatur. Lumen mäts så att gult ljus står för det mesta mätvärdet medan grönt och orange sänks och rött och blått ljus bara påverkar lumentalet litegrann. Det finns PAR värden för en del lampor som är bättre.

du men ar den fotopiska kurvan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...