Laggeman Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Jag har märkt flertalet gånger på senaste veckorna att man ofta får frågan om man vill lämna sidan när man klickar på "Skicka" i snabbposts-fältet. Väljer jag Ja så kommer jag till avancerat läge och möts av ett meddelande som säger att jag måste vänta minst 30 sekunder mellan mina poster. Klickar jag ändå upp den aktuella tråden i ett nytt fönster och scrollar längst ner på sidan så kan jag se min post, fastän jag inte kunde posta den enligt forumet. Ifall man inte uppmärksammar detta utan väntar de där 30 sekunderna och sen postar sin text, så kommer det upp en dubbelpost då man postat samma sak två gånger inom loppet av dryga 30 sekunder.Kan det bero på att man autosparar det som man skriver och det blir en konflikt mellan sparfunktionen som inte gått in riktigt innan man klickar på sänd? Dvs, är jag för snabb i mitt skrivande? Citera
Lasse Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Det här har inträffat för mig med jämna mellanrum under ca 3 månader tror jagMVH Lasse Citera
krille 55 Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Jag har också råkat ut för detta flera gånger på senare tid Citera
jacs Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Samma här med FF men inte kommer jag till avancerat utan bara klickar på lämna sidan och inlägget är där. Citera
Manks Postat 11 februari 2014 Postat 11 februari 2014 Firefox här. Hände med ojämna mellanrum. kan ej säga när det sker eller inte, men det händer rätt ofta. Säger som jacs. Kommer inte till avancerat. Citera
freguz Postat 11 februari 2014 Postat 11 februari 2014 Jag har aldrig märkt detta tvärr, hur kan jag provocera fram felet enklast? Citera
Laggeman Postat 11 februari 2014 Författare Postat 11 februari 2014 Gör ett test.*Gick inte nu iaf. Citera
freguz Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 Någon som har problem med detta? Har inte lyckats få till det en enda gång, behöver tips på hur man kan återskapa problemet. Citera
DaTrucka Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 Har inte heller lyckats med detta.Kan det möjligen vara någon plugin till browsern som ställer till det, typ adblocker eller liknande?//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
krille 55 Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 Om det händer hos mej så är det när jag har flera sidor uppe och går från nån annan sida till guiden och skriver ett inlägg direkt när jag skickar så kommer rutan upp " vill du lämna sidan?" svarar jag ja så går meddelandet iväg. Precis som om nåt från föregående sida låg kvar och spärrade. Jag kan inget om datorer så vet inte om det är möjligt Citera
Manks Postat 17 februari 2014 Postat 17 februari 2014 Jag tror det är så också. Men jag vet inteEdit: Jag försökte med det precis, men det gick inte. Så ni kan ta bort det här inlägget. Citera
jacs Postat 17 februari 2014 Postat 17 februari 2014 Har inte haft detta på länge nu och har många flikar uppe. Citera
Laggeman Postat 17 februari 2014 Författare Postat 17 februari 2014 Jag fick upp frågan i morse , klickade på "Ja" och posten syntes som vanligt.Jag skrev fel tidigare, det är när man klickar på det andra svaret än "Ja" som man kommer in i avancerat läge och det blir risk för dubbelpost. Citera
Laggeman Postat 21 februari 2014 Författare Postat 21 februari 2014 Fick upp det idag igen. Efter att ha gått vidare och dubbelpostat i Haj-tråden gick jag tillbaks i hopp om att kunna återskapa problemet, och bara genom att klicka tillbaks i webläsaren gick det faktiskt och jag kunde ta två skärmdumpar. Citera
Bygert Postat 21 februari 2014 Postat 21 februari 2014 Har detta problem ibland och kör Opera så det är knappast beroende av webbläsare. Däremot har jag förvisso ovanan att ha ett myller av flikar öppna så det skulle möjligen kunna ha nåt med saken att göra. Citera
Laggeman Postat 21 februari 2014 Författare Postat 21 februari 2014 Jag har bara en flik öppen åt gången på guiden. Citera
freguz Postat 21 februari 2014 Postat 21 februari 2014 Men finns det nåt ni gör som triggar detta beteende? Alltså så jag själv kan trigga det på någe' vis Citera
Laggeman Postat 21 februari 2014 Författare Postat 21 februari 2014 I mitt fall gjorde jag inget oväntat. Skrev inlägget, la in länken, klickade på "Posta snabbsvar", sen kom det upp om jag ville lämna sidan, klickade då på Ja och kom in i avancerat läge då det såg ut som på bilderna ovan. Citera
freguz Postat 21 februari 2014 Postat 21 februari 2014 I mitt fall gjorde jag inget oväntat. Skrev inlägget, la in länken, klickade på "Posta snabbsvar", sen kom det upp om jag ville lämna sidan, klickade då på Ja och kom in i avancerat läge då det såg ut som på bilderna ovan.ok men kan det ha att göra med att man lägger in en länk? du la in länken med hjälp av länk ikonen? Citera
Laggeman Postat 21 februari 2014 Författare Postat 21 februari 2014 Nix, kopierar/klipper alltid ut och klistrar in via tangentbordet. CRTL+C/X - CTRL+V Citera
freguz Postat 21 februari 2014 Postat 21 februari 2014 ok, well då har man nåt litet att gå på iaf, jag ska starta en dold testtråd. Citera
Manks Postat 21 februari 2014 Postat 21 februari 2014 Samma här. Klipp och klistra-länkar alltid Citera
Laggeman Postat 1 december 2014 Författare Postat 1 december 2014 Lyfter denna då jag börjat få samma problem igen de senaste dagarna. Någon uppdatering som är gjord?Utöver meddelandet om dubbelpost så blir fältet längst ner på sidan när jag kommer in i avancerat läge helt galet korrupt...Lägger till lite systeminfo:Win 7 med senaste uppdateringar installerade.Mozilla Firefox 34.0 (euballot 1.1) Citera
Laggeman Postat 5 februari 2015 Författare Postat 5 februari 2015 Aktualiserar detta då jag börjat få detta på nytt, både hemma och på jobb, i vart och vartannat inlägg. Något nytt som är gjort med programvaran på sistone? Citera
Manks Postat 5 februari 2015 Postat 5 februari 2015 Instämmer med föregående talare. Händer titt som.tätt och kan inte se nåt mönster Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.