Gå till innehåll

Risk för dubbelpost, "Vill du lämna sidan?"-problemet.


Rekommenderade inlägg

Jag har märkt flertalet gånger på senaste veckorna att man ofta får frågan om man vill lämna sidan när man klickar på "Skicka" i snabbposts-fältet. Väljer jag Ja så kommer jag till avancerat läge och möts av ett meddelande som säger att jag måste vänta minst 30 sekunder mellan mina poster. Klickar jag ändå upp den aktuella tråden i ett nytt fönster och scrollar längst ner på sidan så kan jag se min post, fastän jag inte kunde posta den enligt forumet. Ifall man inte uppmärksammar detta utan väntar de där 30 sekunderna och sen postar sin text, så kommer det upp en dubbelpost då man postat samma sak två gånger inom loppet av dryga 30 sekunder.

Kan det bero på att man autosparar det som man skriver och det blir en konflikt mellan sparfunktionen som inte gått in riktigt innan man klickar på sänd? Dvs, är jag för snabb i mitt skrivande? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det händer hos mej så är det när jag har flera sidor uppe och går från nån annan sida till guiden och skriver ett inlägg direkt när jag skickar så kommer rutan upp " vill du lämna sidan?" svarar jag ja så går meddelandet iväg. Precis som om nåt från föregående sida låg kvar och spärrade. Jag kan inget om datorer så vet inte om det är möjligt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I mitt fall gjorde jag inget oväntat. Skrev inlägget, la in länken, klickade på "Posta snabbsvar", sen kom det upp om jag ville lämna sidan, klickade då på Ja och kom in i avancerat läge då det såg ut som på bilderna ovan.

ok men kan det ha att göra med att man lägger in en länk? du la in länken med hjälp av länk ikonen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...

Lyfter denna då jag börjat få samma problem igen de senaste dagarna. Någon uppdatering som är gjord?

Utöver meddelandet om dubbelpost så blir fältet längst ner på sidan när jag kommer in i avancerat läge helt galet korrupt...

post-1377-14468934930715_thumb.jpg

Lägger till lite systeminfo:

Win 7 med senaste uppdateringar installerade.

Mozilla Firefox 34.0 (euballot 1.1)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...