StefanL Postat 11 februari 2014 Postat 11 februari 2014 Hittade en hink salt på vinden från tidigt 90tal, så som titeln lyder duger det? troligen rätt vattenmätta men inga klumpar i det Citera
Andreas N Postat 11 februari 2014 Postat 11 februari 2014 Utvecklingen har ju gått framåt rätt mkt sedan dess.... Varför anv det? Citera
StefanL Postat 11 februari 2014 Författare Postat 11 februari 2014 Kanske rätt vad är 600kr i den allmänna konkursen._) Citera
Guest Postat 11 februari 2014 Postat 11 februari 2014 Bara testa det göra en grundmätning på det. visst kan det saknas spårämnen mm. Men duger ju alltid att kurrera sten i eller som akut salt. Om fukten tagit det kan det vara lite lömskt. Ium att mg och ca kan reagera rätt duktigt. Säkerligen fler ämnen som kan strula till sig. Men va kör du i karet du tänkt ha saltet till? Citera
StefanL Postat 11 februari 2014 Författare Postat 11 februari 2014 mest mjuka grejor, men några Euphylia, och flack montipor.Jag skrotar det nog Citera
StefanL Postat 11 februari 2014 Författare Postat 11 februari 2014 duger kanske till att salta maten till familjen:-) Citera
Laggeman Postat 11 februari 2014 Postat 11 februari 2014 Stefan, kan du inte ta och blanda en liten hink för att göra lite tester på det?Det hade ju varit rätt så intressant att veta vilka värden det har efter så lång tid, speciellt eftersom det inte klumpat sig. Citera
Guest Postat 11 februari 2014 Postat 11 februari 2014 Det är av intresse för mig med. Det jag däremot är mer osäker på är alla spårämnen Citera
Manks Postat 11 februari 2014 Postat 11 februari 2014 Han bor ju i Lomma. Borde han inte kunna ge lite till zoogiganten som skulle kunna testa det (om han själv inte har test för alla spårämnen) Skulle som sagt vara kul att se värden efter 20 år. Citera
StefanL Postat 11 februari 2014 Författare Postat 11 februari 2014 jag kan kolla CA,Mg, ALK, men inte spårämnen Citera
Lasse Postat 11 februari 2014 Postat 11 februari 2014 Om nu inte den hårdnat (ingen kalciumkarbonatfällning) - var skulle de andra ämnena tagit vägen?MVH Lasse Citera
PeterG Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 Om nu inte den hårdnat (ingen kalciumkarbonatfällning) - var skulle de andra ämnena tagit vägen?MVH LasseHåller helt med Lasse, antagligen är allt kvar mineralsalter dunstar inte,däremot så kan det ha tagit upp något gasformigt från luften.Jag skulle definitivt ha använt saltet, men provat med något levande (liten fragg) innan du anv.det i stora burken .Lycka till PeterG Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.