Postat 20 februari 201411 år Hoppas att ni inte tröttnar på mig och alla dessa frågor, är ny på detta med saltvatten och vill inte göra fel ifrån början. Denna fråga är. Har två tomma fack i sumpen vad kan man ha för någonting därFacket vänstersida skummar plats. Tomt fack nederst, mitten tomt, bubbelfälla samt överst i mitten, fack för returpumpen. Facket till höger är för osmos vatten för automatiskt påfyllning.Har man någon nytta utav flera bubbelfällor hade tänkt eventuellt att ha en halv bubbelfälla efter skummaren mot det tomma facket.Röret ifrån avrinningen ska man låta det gå ner mot botten i sumpen eller ska det mynna ut över ytan?
Postat 20 februari 201411 år Jag skulle helt klart ha en tuss chaeto där och en liten lampa med omvänd ljuscykel.
Postat 20 februari 201411 år Författare Nivåregleringen för påfyllnad av osmosvattnet sätter man den i facket för returpumpen?
Postat 20 februari 201411 år Nivåregleringen för påfyllnad av osmosvattnet sätter man den i facket för returpumpen?Ja.....
Postat 20 februari 201411 år Jag skulle helt klart ha en tuss chaeto där och en liten lampa med omvänd ljuscykel.kräver de mkt ljus och utrymme? Samt är effekten av reducead nitrit stor?
Postat 20 februari 201411 år Ganska litet.. typ en stor apelsin... ja äter näring på ett förträffligt vis
Postat 21 februari 201411 år Om inte annat bör en omvänd ljuscykel kunna hålla nere pH svingen som blir på natten när ingen fotosyntes sker.
Postat 23 mars 201411 år Författare Den omvända ljuscykeln vilken sorts lampa/lysrör använder man då? och vilken tid på dygnet rekommenderar ni att man har det tänt?
Postat 23 mars 201411 år Den omvända ljuscykeln vilken sorts lampa/lysrör använder man då? och vilken tid på dygnet rekommenderar ni att man har det tänt?Om du tänker odla alger så rekommenderas LED på 660 nm.
Postat 23 mars 201411 år http://www.guldfisken.se/beta/catalog/dymax-ledbelysning-p-9280?osCsid=87aee356dd74dd5b36e8de015ba545c0 Sådan har jag i sumpen . Funkar bra till chaeto:)
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.