Gå till innehåll

Hajar!


Carcharodon carcharias

Rekommenderade inlägg

[h=3]Scyliorhinus retifer är en haj art som blir ungefär upp till 47 cm. Dom kräver 1500 liters akvarium och dom äter krabbor,musselkött,musslor,räkor. Nu undrar jag om vart man kan köpa dom i Östergötland. Snälla kom inte med ''Hajar kräver mycket'' snacket. Jag har faktat och älskat hajar sen jag var 3 år och jag respekterar dom. ville bara undra om någon visste vart man kan köpa dom? http://se.reeflex.net/tiere/919_Scyliorhinus_retifer.htm[/h]

MVH Christoffer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bioted kan nog ta hem till dig då han levererat hajar förut.

intressant!Vad för art har han levererat? Verkar väldig exotiskt och ovanligt att i sverige att ha en äkta shark...i allafall om man jämför med staterna..sen underlättar det nog att ha en art som är typ bottenlevande och inte så aktiv..inte mindre coolt för det men är nog bäst?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom du inte kommer att skaffa ett så jättestort akvarium så rekommenderas nog ingen haj överhuvud taget. Om du nu ändå skaffar en så är det som hagbard säger. Väldigt passiv haj och dem är oftast bottenlevande. Rätta mig om jag har fel. Tycker ändå om du har möjlighet att bygga större akvarium om du ska skaffa en haj..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...