Tribiani Postat 14 december 2016 Författare Postat 14 december 2016 Idag tittade min pistolräka fram ur ett hål som den jobbade med. Så kul för jag har inte sett den på så länge. Trodde den var död men så vissa kvällar kan man höra hur det knäpper i karet. Tyvärr fick jag ingen bild på den men det kommer förhoppningsvis. Tog en bild på hans polare så länge. 2 Citera
Andreas_Lindholm Postat 15 december 2016 Postat 15 december 2016 Snyggt akvarium! Härlig bild på pistolräkans polare! 1 Citera
Tribiani Postat 6 augusti 2017 Författare Postat 6 augusti 2017 Det var ett tag sedan jag uppdaterade tråden. Det har tyvärr inte funnits så mycket tid för karet men det har tuffat på bra med minimal skötsel. Bara det mest nödvändiga har jag hunnit med. När skummaren och returpumpen lämnade i in i april så var jag på väg att lägga ner, men tog ett beslut att köra på ett tag till så jag köpte en ny skummare och returpump. Nu tuffar det på bra. Forumet har tagit en hel del tid också. Här kommer i alla fall lite bilder. Det är inget fantastiskt kar men en hel del koraller verkar trivas och växer. Det e kul. Det är mobilbilder så tyvärr e inte alla så bra. Knapparna som kommer från @krille 55 trivs och har vuxit Mina gamla knappar. Dessa har knoppats av från den stora kolonin Acanthastrea trivs och växer Likaså Euphylliorna och Caulastraea Mina Ricordea florida trivs och förökar sig 5 Citera
Tribiani Postat 7 augusti 2017 Författare Postat 7 augusti 2017 Jag har fått ett par glasrosor i karet. Jag provade att koka upp vatten och spruta det i munnen på dem. Det hjälpte tyvärr inte så jag ska testa @stigigemlas recept med kalciumhydroxid. Hoppas på bra resultat :). 1 Citera
krille 55 Postat 7 augusti 2017 Postat 7 augusti 2017 Bra att dom växer hos dej. dom jag hade kvar har försvunnit så snart kanske jag får hämta tillbaka några Citera
lottac Postat 10 augusti 2017 Postat 10 augusti 2017 Jag har fått ett par glasrosor i karet. Jag provade att koka upp vatten och spruta det i munnen på dem. Det hjälpte tyvärr inte så jag ska testa @stigigemlas recept med kalciumhydroxid. Hoppas på bra resultat . HejFunkar hur bra som helst. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk 1 Citera
Tribiani Postat 28 september 2017 Författare Postat 28 september 2017 Det tuffar på @Moose. Dock har jag inte blivit av med glasrosorna ännu. Pumpen till min osmolator packade ihop för ett tag sedan så jag får köpa en ny pump. Citera
Tribiani Postat 3 november 2017 Författare Postat 3 november 2017 Kalciumhydroxiden var riktigt effektiv mot glasrosor :). Den nya pumpen till osmolatorn har kommit och är installerad. Skönt att slippa fylla på vatten manuellt. Tyvärr packade min Euphyllia ancora ihop helt plötsligt och snabbt efter många år i karet. Den hade vuxit rätt bra så det var sorgligt. Fick flytta runt lite på korallerna så att det inte såg så tomt ut. Min Briarium sprider sig för fullt så den täcker upp de tomma fälten på stenarna. Lite nya bilder från karet. Några bilder uppifrån när pumparna var avstängda pga glasrosbekämpning 4 Citera
Tribiani Postat 14 december 2017 Författare Postat 14 december 2017 När man ska fånga in invånarna i akvariet gäller det att vara alert och snabb så att de inte smiter ut ur fällan 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.