Gå till innehåll

Tribianis 360 liters optiwhite


Tribiani

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
Är du lika nöjd med DC som jag?

MVH Lasse

Jag är jättenöjd med Dreamchipen. Nu när jag har de extra multichipen så blir det än bättre. Effekten i DC är över förväntan. Än så länge kör jag dem rätt lågt stälda.

Jag vill även ge cred till Janne68s styrning. Den är kanon!

/Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Utan Ron o Lasse så hade nog inte dreamchipet funnits.. Ren gissning från mig.. Jannes styrning är i många fall bättre än dom som finns i vissa led ramper som masstillverkas..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack skall ni ha. Jag använder numera mina som basljus och låter min "snedramp" ta över under uppstart och kväll. Nu kan man prata om färger också. Det verkar som runt 470 nm har betydelse för de pigment som finns hos vissa fluorescerande koraller som har en skär/röd färg. Exempelvis R.florida av den skära typen. Jag satte in 495 nm också i den rampen men den våglängden verkar inte påverka dessa pigment på samma sätt. På pigment som gröna fluorescerar i grönt är Dreamchip suveränt även när de vita kanalerna går. Jannes grejer fungerar bra - styrningen för PWM och 1-10 V är den senaste bra grejen från honom.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör också mina DC som basljus och har dem helt släckta på morgon, kväll och natt. Då kör jag bara med 4 st 20W Violet Blue Hybrid Multichip. Jag dimmar ner dem till 2,5% på kvällen och morgonen. Har allt släckt mellan kl 1 och 5 på natten.

/Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...
Det finns strimlad nori som fiskarna lättare får i sig.

Fina fiskar :)

Det visste jag inte ens att det fanns. Får se om jag kan hitta det någonstans.

Det är roliga fiskar och de verkar trivas bra ihop även om Zanclusen bråkar med Doris ibland.....tills hon tröttnar och ger igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 6 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...