Halogen Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Äntligen så går mina ocellaris clowner i anemonen (BTA)....cooolt!./ Hälsningar Pär Citera
Ahab Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Fint! Vad är det gröna i bakgrunden? Ser roligt ut! Citera
JMAONE Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Fint! Vad är det gröna i bakgrunden? Ser roligt ut!Det är någon typ av makroalg... Citera
vahagn Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Äntligen så går mina ocellaris clowner i anemonen (BTA)....cooolt!./ Hälsningar PärHur länge gick det innan de simmade i? Citera
Ahab Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Riktigt cool. Någon som vet var man får fatt på sådana? Citera
Halogen Postat 18 september 2005 Författare Postat 18 september 2005 Hej,Det är en makroalg i bakgrunden. Caulerpa peltata, tror jag att den heter....perfekt som nitratförbrukare, man får skörda rätt så ofta bara. jag har offrat en sten som den växer på men jag låter den inte växa vidare till andra stenar.Det tog ca 4 veckor innan clownerna gick ner i anemonen...men nu ligger båda och "gosar" hela tiden.Anemonen är en "quadricolor-Bubble Tip Anemon" och är en av dom enklare anemonerna. Denna är inköpt på korallrevet i Södertälje. Viktigt med bra vattenvärden, god cirkulation och måttlig belysning. / Hälsningar Pär Citera
vahagn Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Ser riktigt fint ut med macroalgen. Jag fick en bunt av aerie nrä han skickade ut lite av skörden senast, men min eremitkräfta tyckte att de ingick i "dagens sallad". Så gott som allt var borta efter två dagar. Kanske kan våga försöka igen nästa gång du ska skörda lite av dina alger... Citera
Ahab Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Tack för svaret! Behöver en nitrat förbrukare! http://goto.glocalnet.net/Nano/vattenvarden.html Köpes, nästa! Citera
Halogen Postat 18 september 2005 Författare Postat 18 september 2005 OK,Jag skulle tippa på att i slutet av veckan, så finns det en hel del. Jag går mellan stationen och jobbet i Boländerna dagligen, så kom med förslag var vi kan mötas....alt.skickas./ Pär Citera
Ahab Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Skulle gärna köpa lite om du skulle kunna tänka dig att skicka lite till Sveriges framsida . Citera
Halogen Postat 18 september 2005 Författare Postat 18 september 2005 Ja Ahab,Ser ut som du behöver en nitratförbrukare. Jag ligger mellan 5-10ppm, då var det ca 4 veckor sedan jag gjorde vattenbyte. Skicka ett PM med adress så ska jag skicka lite caulerapa, så fort jag har fått ihop lite.Förutom nitrater så vill algen ha mycket ljus för att växa till sig...men se upp så den inte växer för mycket och tar över hela burken!/ Pär Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.