Gå till innehåll

Cooolt....


Halogen

Rekommenderade inlägg

Hej,

Det är en makroalg i bakgrunden. Caulerpa peltata, tror jag att den heter....perfekt som nitratförbrukare, man får

skörda rätt så ofta bara. jag har offrat en sten som den växer på men jag låter den inte växa vidare till andra stenar.

Det tog ca 4 veckor innan clownerna gick ner i anemonen...men nu ligger båda och "gosar" hela tiden.

Anemonen är en "quadricolor-Bubble Tip Anemon" och är en av dom enklare anemonerna. Denna är inköpt på korallrevet i Södertälje. Viktigt med bra vattenvärden, god cirkulation och måttlig belysning.

/ Hälsningar Pär

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser riktigt fint ut med macroalgen. Jag fick en bunt av aerie nrä han skickade ut lite av skörden senast, men min eremitkräfta tyckte att de ingick i "dagens sallad". Så gott som allt var borta efter två dagar. Kanske kan våga försöka igen nästa gång du ska skörda lite av dina alger...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja Ahab,

Ser ut som du behöver en nitratförbrukare. Jag ligger mellan 5-10ppm, då var det ca 4 veckor sedan jag gjorde vattenbyte.

Skicka ett PM med adress så ska jag skicka lite caulerapa, så fort jag har fått ihop lite.

Förutom nitrater så vill algen ha mycket ljus för att växa till sig...men se upp så den inte växer för mycket och tar över hela burken!

/ Pär

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...