thompa81 Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Har ett 260 liters.Har två eldräkor och en boxarräka. Fram tills för en vecka sedan hade jag fyra putsarräkor. På mindre än en vecka har två stycken gått upp i rök.Förstår absolut ingenting.Har letat på golvet och där finns de inte. Omöjligt för dem att ta sig ner i sumpen.Har även en gul kirurg och en foxface.Kan någon av dem ha fått för sig att mörda mina putsarräkor? Citera
alexochingencarina Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Boxarn kan nog vara skyldig. Kan vara riktigt aggresiva. Citera
thompa81 Postat 13 mars 2014 Författare Postat 13 mars 2014 Men borde jag inte hitta skaldelar och lite så om boxaren tog dem? Tycker att boxaren framstår som ganska långsam och inte har en chans att fånga dem Citera
Kjelle Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 När räkor ömsar skal är de osynliga en tid. Inget ovanligt att räkor ömsar vid mljöombyte. Ingen vits med o riva och leta, låt naturen ha sin gång. Om det inte handlar om ömsning har de troligen haft ihjäl varandra då ditt akvarium helt enkelt inte har tillräckligt med grottor och hålor för och ha plats för fyra stycken. Citera
thompa81 Postat 13 mars 2014 Författare Postat 13 mars 2014 Nä sätta igång och riva och så är jag inte direkt sugen på.Jag avvaktar så lär det väl visa sig om de dyker upp. Tack för era svar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.