Dice Postat 16 mars 2014 Postat 16 mars 2014 Hej,Är det någon som vet vad det bruna är som växer på korallen? Ser ut som nått svampliknande!?Har detta endast på denna korall som är ganska nyinflyttad i akvariet men det hade inte detta vid inköp.Någon som vet vad det är eller hur man skulle kunna tänkas bli av med det?Tack på förhand. Citera
PatrikD Postat 16 mars 2014 Postat 16 mars 2014 Zooxantheller är bruna och det verkar vara brunt upptill så...kanske beror på ljuset. Vore det brunalger så borde det väl lossna om du blåser med en pump på den. Citera
Lasse Postat 16 mars 2014 Postat 16 mars 2014 Menar du polyperna? Det är ju en del av korallen i så fall. Svarar för främst näringsupptaget.MVH Lasse Citera
Dice Postat 16 mars 2014 Författare Postat 16 mars 2014 Menar du polyperna? Det är ju en del av korallen i så fall. Svarar för främst näringsupptaget.MVH LasseJa precis, men den var inte brun när jag köpte den, det är ju inte alla polyper som är bruna heller. Bara vissa. Citera
stigigemla Postat 17 mars 2014 Postat 17 mars 2014 Försök att göra en bättre bild. Jag tycker jag ser något som liknar ett par plattmaskar. Citera
Matthias_H Postat 17 mars 2014 Postat 17 mars 2014 Alveopora?Tycker det liknar en blastomussa merletti dock ihopdragen :-) Citera
hagbard Postat 17 mars 2014 Postat 17 mars 2014 Tycker det liknar en blastomussa merletti dock ihopdragen :-)Om det är en blastomussa (Pineapple corals) så verkar de inte gilla för starkt ljus eller flöde..det kanske kan vara en orsak? Hittade denna tråd om introduktion av blastomussa dock wellsi http://archive.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=614317 fanns en hel del tips om skötsel på google. Citera
NiXoN Postat 17 mars 2014 Postat 17 mars 2014 Jag skulle tippa på att det är såpass enkelt som att den håller på o byter ut zoohex pga miljöbyte, det vill säga om det är det bruna lite slemmiga i mitten på polypen du undrar över.//NiXoN Citera
Matthias_H Postat 17 mars 2014 Postat 17 mars 2014 Jag har en pinapple coral och den ska vara placerad långt ner i karet men inte så mycket flöde på sig :-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.