Andreas N Postat 17 mars 2014 Postat 17 mars 2014 Vart får man tag på salpeter..... santamaria har tydligen slutat tillverka det eller så har Ica slutat sälja det. Citera
mamadubba Postat 17 mars 2014 Postat 17 mars 2014 Willys har det fortfarande, sitt eget märke. Citera
maxium Postat 17 mars 2014 Postat 17 mars 2014 Köpte mitt på maxi.. Vissa butiker har inte det på hyllan endast i kassan för vissa blandar det med socker och eld Citera
Pasaputte Postat 17 mars 2014 Postat 17 mars 2014 Vad används den till Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
mikoto Postat 17 mars 2014 Postat 17 mars 2014 (ändrat) Det går göra smällare med salpeter.Jag noterar dock att det faktiskt inte finns med chilesalpeter, natriumnitrat eller salpeter på santamarias hemsida. Har de verkligen plockat bort det ur sortimentet? Låter ganska konstigt.Edit. Ja det går självklart även bra att nöja nitratet i sitt akvarie med förstås :-) Missuppfatta frågan lite tror jag. Ändrat 17 mars 2014 av mikoto Citera
Vidofner Postat 17 mars 2014 Postat 17 mars 2014 Vad används den till Sent from my iPhone using TapatalkKan användas för att höja nitrat ifall man annars riskerar att nolla det vilket jag gör Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.