Gå till innehåll

seddes 1000L


sedde

Rekommenderade inlägg

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jaken, fjärilen funkade bra gick inte på några koraller men finns tyvärr längre inte men har en som går i sumpen som tyvärr fick smak på korallerna och ska förhoppningsvis komma till ett rent fiskkar så småningom.

Karro & Anders, muränan är ca 80 cm och en ganska trevlig prick som jag kan handmata om han inte är allt för hungrig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant akvarium, många frågor

Jaken, fjärilen funkade bra gick inte på några koraller men finns tyvärr längre inte men har en som går i sumpen som tyvärr fick smak på korallerna och ska förhoppningsvis komma till ett rent fiskkar så småningom.

Kul att fjärilen inte gick på några koraller, har du några LPSer? Hur länge hade du den och vad var det för sorts fjäril?

Såg att du hade en chaetodontoplus mesoleucus i tidigare inlägg, hur var den med koraller? Är det den som numera bor i sumpen?

Hur länge har du haft din svamp? Växer den något?

Hur upplever du gonioporan? Matar du den något och så fall med vad och hur?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den fjärilen som inte rörde några koraller var en Chaetodon melannotus och jag hade den i ca 5 veckor innan den försvann, vet ej vad som hände. Chaetodontoplus mesoleucus var också lugn mot korallerna men då hade jag inga stenkoraller och nu har jag väl inte direkt så många.

Svampen har jag haft i ett antal år men den växer väl inte något vidare.

Gonioporan är fint utslagen så länge muränan inte är ute och röjer för då drar den ihop sig en stund, den får väl ingen annan mat än de andra korallerna för tillfället, någon burkmat, har du något tipps på mat så får du gärna dela med dig.

Mvh Sverker

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

Lägger in lite nya bilder, har inte hänt så mycket nytt i karet mer än att fiskarna växer på.

Vill ändra om men vet inte hur, har lite tankar på ett nytt kar nu med ett djup på minst 1,5 m och en längd på ca 2,5 m men inte så högt. Får väl se vad som händer i höst.

Ska starta upp ett hörnakvarium till muränan så han slipper förstöra korallerna i huvudkaret, saknas lite slang till det, ska använda samma sump till båda karen så det ska nog snart vara i drift.

post-1451-14468915874897_thumb.jpg

post-1451-14468915875147_thumb.jpg

post-1451-14468915875357_thumb.jpg

post-1451-14468915875595_thumb.jpg

post-1451-14468915875793_thumb.jpg

post-1451-14468915876053_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Där går en Imperator och 2 st koran kejsare, dom funkar helt perfekt tillsammans.

Imperatorn är snart utfärjad och den ene Koranen är på gång men har stått stilla ett tag nu.

Vlamingiina är ca 18 o 23 cm, trivs kanon med dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får väl säga att jag kör ganska enkelt, ett Deltec 39w UV i karet, Top Fathom 500 med en Little Giant pump på 4000 min/L. Lite blandade cirkulationspumpar i karet och belysningen består av 2 st 250 w MH E40 sockel och 2 st vanliga lysrör blåa.

Ganska mycke LS i karet, vet ej hur många KG samt lite i sumpen och vattenbyten med jämna mellanrum.

Thats it tror jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...