sedde Postat 3 januari 2008 Författare Postat 3 januari 2008 Det gör faktiskt jag med men lite mer färg vill jag ha.
Minerva Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 ja lite,du kommer inte ner till Helsingborg?isåfall är mjukisar välkomna om du vill bli av med några;)
sedde Postat 3 januari 2008 Författare Postat 3 januari 2008 Det kan kanske hända då hör jag av mig innan.
petrol Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Firrarna ser ut att trivas!!Tack så mycket för de otroligt fina Yumas!!
sedde Postat 3 januari 2008 Författare Postat 3 januari 2008 Dom trivs nog bra verkar det som, inga som helst problem med de andra fiskarna och äter så det står härliga till.
Freddi Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Färgen har du från fiskarna ju, ser riktigt bra ut !!Muränan ser ju riktigt cool ut !!
Jaken Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Berätta mer om din fjäril och hur du upplever att den funkar med dina koraller.
sedde Postat 4 januari 2008 Författare Postat 4 januari 2008 Jaken, fjärilen funkade bra gick inte på några koraller men finns tyvärr längre inte men har en som går i sumpen som tyvärr fick smak på korallerna och ska förhoppningsvis komma till ett rent fiskkar så småningom.Karro & Anders, muränan är ca 80 cm och en ganska trevlig prick som jag kan handmata om han inte är allt för hungrig.
sedde Postat 4 januari 2008 Författare Postat 4 januari 2008 Här kommer lite bilder till, säkert nästan lika dana som dom sista men kanske ur en annan vinkel, hoppas dum duger.
Richard Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Alltid kul att se ett kar som har rullat några år, välbevuxt och klart fint.
sedde Postat 4 januari 2008 Författare Postat 4 januari 2008 Tackar, det har blivit lite förändringar under åren men man blir väl alldrig riktigt nöjd.
petrol Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Kul att se en bild med två Vlamingii på!Måste få tummer ur.. och se ditt kar live!
Jaken Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Intressant akvarium, många frågorJaken, fjärilen funkade bra gick inte på några koraller men finns tyvärr längre inte men har en som går i sumpen som tyvärr fick smak på korallerna och ska förhoppningsvis komma till ett rent fiskkar så småningom.Kul att fjärilen inte gick på några koraller, har du några LPSer? Hur länge hade du den och vad var det för sorts fjäril?Såg att du hade en chaetodontoplus mesoleucus i tidigare inlägg, hur var den med koraller? Är det den som numera bor i sumpen?Hur länge har du haft din svamp? Växer den något?Hur upplever du gonioporan? Matar du den något och så fall med vad och hur?
sedde Postat 5 januari 2008 Författare Postat 5 januari 2008 Den fjärilen som inte rörde några koraller var en Chaetodon melannotus och jag hade den i ca 5 veckor innan den försvann, vet ej vad som hände. Chaetodontoplus mesoleucus var också lugn mot korallerna men då hade jag inga stenkoraller och nu har jag väl inte direkt så många.Svampen har jag haft i ett antal år men den växer väl inte något vidare.Gonioporan är fint utslagen så länge muränan inte är ute och röjer för då drar den ihop sig en stund, den får väl ingen annan mat än de andra korallerna för tillfället, någon burkmat, har du något tipps på mat så får du gärna dela med dig.Mvh Sverker
adddo Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Härliga fiskar och härligt akvarium. Älskar kar som är välvuxna!
sedde Postat 10 augusti 2008 Författare Postat 10 augusti 2008 Lägger in lite nya bilder, har inte hänt så mycket nytt i karet mer än att fiskarna växer på.Vill ändra om men vet inte hur, har lite tankar på ett nytt kar nu med ett djup på minst 1,5 m och en längd på ca 2,5 m men inte så högt. Får väl se vad som händer i höst.Ska starta upp ett hörnakvarium till muränan så han slipper förstöra korallerna i huvudkaret, saknas lite slang till det, ska använda samma sump till båda karen så det ska nog snart vara i drift.
gladiator Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 Jättefint ! Ser att du har en del Kejsare, vilka sorter har du ? Funkar Kejsarna bra ihop ?
sedde Postat 10 augusti 2008 Författare Postat 10 augusti 2008 Där går en Imperator och 2 st koran kejsare, dom funkar helt perfekt tillsammans.Imperatorn är snart utfärjad och den ene Koranen är på gång men har stått stilla ett tag nu.Vlamingiina är ca 18 o 23 cm, trivs kanon med dem.
Jaken Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 Grymt akvarium. Vad kör du för teknik? Såg att du specade tidigare i tråden, men då det inlägget var från 2005 får du gärna skriva vad som drivet ditt kar i dag.
sedde Postat 10 augusti 2008 Författare Postat 10 augusti 2008 Får väl säga att jag kör ganska enkelt, ett Deltec 39w UV i karet, Top Fathom 500 med en Little Giant pump på 4000 min/L. Lite blandade cirkulationspumpar i karet och belysningen består av 2 st 250 w MH E40 sockel och 2 st vanliga lysrör blåa.Ganska mycke LS i karet, vet ej hur många KG samt lite i sumpen och vattenbyten med jämna mellanrum.Thats it tror jag.
sedde Postat 11 augusti 2008 Författare Postat 11 augusti 2008 Lite nya bilder, skulle vilja ha så man kan ta lite närbilder som blir med bra kvalitet.
Rekommenderade inlägg