Andreas N Postat 5 maj 2014 Postat 5 maj 2014 Ja frågan gäller för er att fastslå. Vilken är vilken av dessa. Kom gärna med argument och förklara varför du säger det ena eller andra. Vad har dessa för namn inom seriatopora släktet.Vinnaren kan ta åt sig äran Citera
shreek Postat 5 maj 2014 Postat 5 maj 2014 Bild nr calendrium och 2 hysterix Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 5 maj 2014 Postat 5 maj 2014 En pocillopora o en calendrium vild gissning..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 5 maj 2014 Postat 5 maj 2014 Attans också.. Antar att det var tvärtom Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Felix.W Postat 5 maj 2014 Postat 5 maj 2014 noobgissningHystrix båda. Ena från mer strömt område. Citera
freddi36 Postat 5 maj 2014 Postat 5 maj 2014 Calendrium och stellata? Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
Andreas N Postat 5 maj 2014 Författare Postat 5 maj 2014 calendrium och stellata? Sent from my xperia z1 using tapatalkfel ! Citera
ormet Postat 5 maj 2014 Postat 5 maj 2014 Caliendrum & guttatus. Den ena strävar att växa uppåt med alla grenar, den andra växer mer huller om buller. Citera
Andreas N Postat 5 maj 2014 Författare Postat 5 maj 2014 Fel igen. Men nu börjar det brännas. Vilken är vilken då. Citera
Felix.W Postat 5 maj 2014 Postat 5 maj 2014 ähh bilden är Photoshopad ;D1. S.guttatus2. S.hystrix Citera
freddi36 Postat 5 maj 2014 Postat 5 maj 2014 Guttatus och stellata då? Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
Andreas N Postat 5 maj 2014 Författare Postat 5 maj 2014 Fel igen o fel igen. Färgen är nästan den samma men polypernas växtsätt skiljer sig. Citera
ormet Postat 5 maj 2014 Postat 5 maj 2014 Jag "råkade" vända på ordningen.Guttatus & Caliendrum. Jag vidmakthåller iofs att kolonier tenderar att kunna skiljas på växtsättet men i just detta fall så är det lättare att identifiera på att Guttatus polyper är mer regelbundna. Citera
Andreas N Postat 5 maj 2014 Författare Postat 5 maj 2014 Grattis. Vi har en vinnare. Hoppas på att du kör en ny någon annan kväll Citera
ormet Postat 5 maj 2014 Postat 5 maj 2014 Tack! Det var grymt kul ju, borde bli officiell funktion på guiden! Bra initiativ :-) Citera
jacs Postat 6 maj 2014 Postat 6 maj 2014 Bra, men vissa ord i kommentarerna känns onödigt valda mot medlemmarna. Citera
ormet Postat 6 maj 2014 Postat 6 maj 2014 jacs, du kan använda rapporteringsfunktionen, den rödvita triangeln med ett svart streck i, som finns längst ner i alla inlägg. Om du känner att ett inlägg är olämpligt så blir det mer konkret om vad som känns felaktigt i detta fall. Citera
Henric Postat 6 maj 2014 Postat 6 maj 2014 Bra, men vissa ord i kommentarerna känns onödigt valda mot medlemmarna.Jag kan säga "Blåbär", "Sopskalle" till mina vänner i rätt sammanhang. Men jag kan förstå att du reagerar. Citera
_Manne_ Postat 6 maj 2014 Postat 6 maj 2014 Bra, men vissa ord i kommentarerna känns onödigt valda mot medlemmarna.Du har givetvis helt rätt.. Jag fick ju ett stort Loser tryckt i pannan på min halvdåliga gissning.. Men som tur är har jag träffat Andreas in the real world , så vill påstå att vi har en nyans av kompis anda mellan oss.. Även Henrik finns med där.. Så jag tål det.. Synd bara att det är halva Sverige imellan våra saltkar.. Så ofta blir det inte..Jag får håna Andreas på något annat sätt istället vid tillfälle.. Ja payback heter det.. Något i stil med att jag har kolonier i basketboll size.. Andreas har pyttiga fraggar bara.. Ja ni förstår.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andreas N Postat 6 maj 2014 Författare Postat 6 maj 2014 Personer jag "känner" fällde en kaxig kommentar till men de jag inte känner så jag bara fel till. Jag hoppas ändå att ni tycker det var ett roligt initiativ. Shreek och Manne hör Tex till de jag känner precis som Henric som är min bror.Jag filar redan på nästa quiz men de koraller jag vill ha med är så små att de knappt fastnar på kameran..... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.