Gå till innehåll

Wave Makers


skobeedoo

Rekommenderade inlägg

Hej.

Håller på att sätta igång mitt drömbygge och har önskningar om ett naturligt våg mönster utan pumpar i akvariet eller synliga pumpar.

Akvariet kommer att byggas som en rumsavdelare så jag har möjlighet att dölja pumpar i ena sidan. Ca 800 liter.

Har kollat på Tunze wave box men det är ju en enkel låda som vattnet sugs upp i för att sedan sjunka ner för att skapa en våg.

De andra modeller som jag kollat har två pumpar som styrs så att man får en våg. då blir det svårt att dölja den ena pumpen.

Vad har ni för erfarenhet av vågmaskiner? funkar det bra?

Finns det någon som har byggt en egen vågmaskin typ Tunze eller det kanske inte är lönt?

Jag behöver tips på hur jag ska göra och höra om er egen erfarenhet med vågmaskiner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du ska ha avrinning på den sidan så kan du ju ha två boxar, en på varje sida avrinningen, antingen en diy eller köpt.

Diy är fullt möjligt, dock måste du ju ha styrbara pumpar, och om du inte vill bli galen av ljudet så bör du ju ha tunzepumpar :)

Bygga eget är val värt det om du vill ha några speciella mått.

Sent from my IPhone

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...