Melika Postat 27 maj 2014 Postat 27 maj 2014 Hejjag får högre kalcium i mitt kar utan att jag tillsätter ca. Jag tillsätter mg och jag har nu 1300 mg fast ca är 500. Jag ser inget konstigt i karet och koraler mår bra.frågan är räcker med vatten byte eller göra något annat?mvhMelika Citera
freguz Postat 27 maj 2014 Postat 27 maj 2014 Mg ökar väl förmågan för vattnet att lösa mer Ca om jag inte minns fel? så detta kan vara helt logiskt Citera
_Manne_ Postat 27 maj 2014 Postat 27 maj 2014 Bara ta det lugnt o låt förbrukningen i karet lösa ditt dilemma med högt Ca.. Det är inte orimligt högt om bara allt går lugnt o sansat till.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Olle Postat 27 maj 2014 Postat 27 maj 2014 Mg ökar väl förmågan för vattnet att lösa mer Ca om jag inte minns fel? så detta kan vara helt logisktHmm. är det verkligen så det ligger till ??Skulle i så fall förklara lite om min burk. Citera
_Manne_ Postat 27 maj 2014 Postat 27 maj 2014 Hmm. är det verkligen så det ligger till ??Skulle i så fall förklara lite om min burk.Japp.. Mg kan vara lite lurigt.. Det första man ska höja innan man krabbar med resten..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Olle Postat 27 maj 2014 Postat 27 maj 2014 Japp.. Mg kan vara lite lurigt.. Det första man ska höja innan man krabbar med resten..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkTänk vad man får lära sej mycket här. Citera
_Manne_ Postat 27 maj 2014 Postat 27 maj 2014 Tänk vad man får lära sej mycket här.Forumet är ju till för det delvis.. Första man kollar är rätt salthalt.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Melika Postat 2 juni 2014 Författare Postat 2 juni 2014 HejTack för alla svar.Salthalt ligger på 0,25 fast jag bytte vatten och nu ligger Ca: 440 och Mg: 1260.MVH Citera
DaTrucka Postat 2 juni 2014 Postat 2 juni 2014 HejTack för alla svar.Salthalt ligger på 0,25 fast jag bytte vatten och nu ligger Ca: 440 och Mg: 1260.MVHOch KH ligger på?Vad använder du för tester när du mäter?Många av dom håller nämligen inte måttet ens för våran hobby. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.