Gå till innehåll

förslag på fisk till 200liters kub?


Colan

Rekommenderade inlägg

Har äntligen blivit av med mina damseller och nu är kafét lite tomt på fisk förutom en hökfisk och 2st gobys, 1 mager mandarin samt en liten segelfens kirurg (som kan få flytta upp till 600 liters karet).

Skulle behöva lite förslag på trevlig fisk som är revsäker/relativt fredlig. Har varit inne på cirillabrus eller anthias men de är svåra att få tag på om man vill ha lite ovanligare varianter som inte ruinerar en direkt. Karet är fyllt med sps och någon lps.

Tack på förhand...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har äntligen blivit av med mina damseller och nu är kafét lite tomt på fisk förutom en hökfisk och 2st gobys, 1 mager mandarin samt en liten segelfens kirurg (som kan få flytta upp till 600 liters karet).

Skulle behöva lite förslag på trevlig fisk som är revsäker/relativt fredlig. Har varit inne på cirillabrus eller anthias men de är svåra att få tag på om man vill ha lite ovanligare varianter som inte ruinerar en direkt. Karet är fyllt med sps och någon lps.

Tack på förhand...

Revsäkerheten beror på exemplaret och hur mycket du matar men: min favoritfisk är min centropyge acanthops. Den far runt i alla skrymslen och vrår och är alltid intressant att titta på. Min har aldrig "noppat" på korallerna (har sps, lps och mjukisar) men har man otur kan man få ett ex som inte är revsäker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...