mrnorton Postat 12 juni 2014 Postat 12 juni 2014 Vad är det för trådar på denna korall se bild. är det något att vara orolig för?Vad heter den? Citera
DaTrucka Postat 12 juni 2014 Postat 12 juni 2014 Ser nästan ut som det växer lite alger på den, försök få bort det. Dra grenarna mellan tummen och pekfingret lite försiktigt. Dom gillar att stå i skapligt flöde, men inte i direkt blås och helst inte i direkt ljus (lite beroende på sort), många sorter måste man aktivt mata.Vilken sort du har är i stort omöjlig att se när den inte är utslagen.Det är en gorgonia. Citera
StefanL Postat 12 juni 2014 Postat 12 juni 2014 Får sådan ibland när polyperna inte är ute, brukar blåsa av det med en turkisk bastard, (stor pippet) verksr inte störa den så mycket Citera
ormet Postat 12 juni 2014 Postat 12 juni 2014 Får sådan ibland när polyperna inte är ute, brukar blåsa av det med en turkisk bastard, (stor pippet) verksr inte störa den så mycketStöra vem? korallen eller den Ottomanska oäktingen? Citera
Rasmus Pedersen Postat 12 juni 2014 Postat 12 juni 2014 Jag är 99% säker på att det är en sådan gorgonia (okänt namn dock) som jag har och som Sjöfartsmuseet har fullt av, den är fotosyntetisk. Har också haft det problemet med en brun slemhinna likt kiselalger som belagt grenarna och orsakat att den vägrat slå ut polyperna, det som hjälpte var att helt enkelt noggrant borsta av allt från den. Se till att få bort allt, annars kommer det tillbaka snabbt. Citera
mrnorton Postat 13 juni 2014 Författare Postat 13 juni 2014 Vad använde du att borsta med? Min var fin för ett par dagar sedan nu ser den ut som en trädgren med några få polyper utslagna. Citera
Rasmus Pedersen Postat 13 juni 2014 Postat 13 juni 2014 Vad använde du att borsta med? Min var fin för ett par dagar sedan nu ser den ut som en trädgren med några få polyper utslagna.Fingrarna. Går säkert att använda en riktigt mjuk tandborste också. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.