Jonna Postat 14 juni 2014 Dela Postat 14 juni 2014 Jag har köpt levande sand och undrar nu hur känsligt det är? Kan jag hälla i det så fort jag blandat i saltet? Eller funkar det som levande sten? Eftersom sanden legat i påsar ett tag (i affären) så finns det väl inga levande djur eller liknande utan bara bakterier?Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 14 juni 2014 Dela Postat 14 juni 2014 Ls kan man köra med från början. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonna Postat 14 juni 2014 Författare Dela Postat 14 juni 2014 Så jag kan hälla i sanden dagen efter jag blandat saltet då?Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 14 juni 2014 Dela Postat 14 juni 2014 Jag skulle vänta tills saltet lösts upp helt, sen lägga i sten, och sedan hälla i sanden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 14 juni 2014 Dela Postat 14 juni 2014 + på det! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonna Postat 14 juni 2014 Författare Dela Postat 14 juni 2014 Okej tack för svaren. Då väntar jag några dagar till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jacs Postat 15 juni 2014 Dela Postat 15 juni 2014 Lägg i påsen oöppnad i vattnet, skär upp och dra upp plasten för att minska grumligheten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
msen Postat 16 juni 2014 Dela Postat 16 juni 2014 En stor fördel med att lägga i sanden efter levande sten är för att du säkert senare vill ha sandvändande och sandgrävande djur som håller sanden ren och fräsch. Om man då har sten ståendes på sanden är det lätt att dessa välter och kan orsakar skador på koraller och själva akvariet om man har otur. Det är därför bra att placera stenarna på ett stabilt sätt från början med god vattengenomströmning.Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonna Postat 19 juni 2014 Författare Dela Postat 19 juni 2014 Tack för hjälpen. Nu är både sten och sand i, och det blev bara lite grumligt . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 19 juni 2014 Dela Postat 19 juni 2014 Du lär få kiselalger i början. En bra grej kan vara att vänta tills den fasen passerat innan du har i sanden så slipper du få alger i sandenSkickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.