Gå till innehåll

Reklamera Koraller vid internetköp


Budda

Rekommenderade inlägg

Som rubriken!

Köpte via kort på Internett ett gäng olika sorters knappar, ingen var vad det skulle, Säljaren som har Butik säger att det skiljer och att det är fotat från ytan o inte genom glaset som gör att dom ser olika ut , Så är ju inte fallet , även om det kan skifta lite i färg så är ju morferna bestående.

Knapparna var förutom att det inte var dem jag ville ha i gott skick.

Hur hade ni gott tillväga? Kan man packa skiten o skicka tillbax det? kräva halva köpesumman tillbax . Igentligen vill jag bara behålla en av 7 sorter, som i mina ögon bara är 3 olika ...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var väldigt oturligt... Tycker du ska alla pengarna tillbaka vid en retur om det inte alls stämmer mot för vad du beställde.

Vilken handlare är det? Tycker det är bra om man får veta det så att man inte åker på samma nit själv. Skicka PM om du inte vill skriva ut det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Helt klart så är mina koraller finare i färg sett från ytan...skulle säkert se ännu bättre ut i perfekt ledljus och perfekt vatten. Knappar är ju så små också så bilderna kanske inte blir som det ser ut i verkligheten?Bra bilder har en tendens att "ljuga" om densamma tycker jag. Annars om morfen är blå och man fått en brun skulle jag ifrågasätta detta.

Tror förövrigt på en dialog med säljaren..innan man typ kickar igång hojjen och åker dit eller som i ditt fall tänkt packa skiten o skicka tebax,inbillar mig att en lösning kan förhandlas fram så man blir nöjd,är ju förövrigt internetshandelns stora akilleshäl att man inte kan kika live när man tar beslutet att handla.men det ligger ju i bägges intresse att det blir så rätt som möjligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skillnaden bli väldigt stor när man fotar från ytan. Specielt om du inte har glas med lågt järn typ optiwhite!

Wysiwyg är ju helt klart lite klurig eftersom bilderna alltid är efterbehandlade på något sätt.

Att bara skicka tillbaka korallerna utan att diskutera med handlaren känns inte helt genomtänkt. Ring din handlare och hör vad han kan göra först. Sen kanske du kan gå en annan väg. Har du handlat från tyskland/eu eller från sverige?

Sen har ju mycket med ljuset att göra. När jag säljer koraller brukar jag påpeka att denhär korallen är snygg i blåljus! Dom flesta lps/knappar/skivor gör sej ju inte så bra i vitt ljus.

Men surt är det. Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

distansköplagen ger dig rätt att skicka tillbaka vara för pengarna tillbaka. Dock får du stå för frakten

Har du bild på korallen i ditt kar vs wysiwyg korallen så kan experterna säga vad dem tycker. Vad kör du för belysning vs deras, ofta e bilderna tagna under mycket blåljus för att framhäva färgerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

distansköplagen ger dig rätt att skicka tillbaka vara för pengarna tillbaka. Dock får du stå för frakten

Har du bild på korallen i ditt kar vs wysiwyg korallen så kan experterna säga vad dem tycker. Vad kör du för belysning vs deras, ofta e bilderna tagna under mycket blåljus för att framhäva färgerna.

Nje, det tror jag inte! Att fota i blåljus är i stort omöjligt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...