Gå till innehåll

upphöjt bottenparti...


JensGranlund

Rekommenderade inlägg

Jag tänkte mig något i stil med en plastback (med någon nätkonstruktion) som man"klär med sten".

Sen har man en plexiglasskiva uppe på som man lägger sanden på? På så sätt få en nivåskillnad på sandbotten utan att bygga ett "dropreef"

Någon som provat eller vet något hur det skulle kunna funka?

post-4781-14468933641394_thumb.jpg

mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sätt en pump så den blåser in vatten under skivan så samlas det inte så mycket skit där.

Eller bygg upp det så det går att plocka bort en stor sten och suga ur under med en hävert.

Fast jag skulle hellre bygga det med några stenar så att det blir gömställen för fiskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte utgå ifrån en "korg" som är typ 15cm hög och lägga plexiskivan på sen limma stenen runt om (typ pukani) så det kommer finnas möjlighet för fiskarna att ta sig in.. sen bygger man som en sarg av sten uppe så sanden ligger kvar.tror att vattnet kommer cirkulera rätt bra där men visst finns det risk att det samlas en massa skit. Men å andra sidan så kan det väl inte bli mer än om man bygger ett "stenrös"?

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...