kladd3 Postat 19 juni 2014 Postat 19 juni 2014 HejBehöver lite snabb hjälp att lokalisera vad som är fel på min skummare.Det är en rlss i6 skummare med en controllstyrd pump. Det som hände var att jag skulle rengöra den och tryckte in feed knappen och och när jag skulle starta den igen så ville den inte mer. Det som händer är att speedindakatorena på controllern blinkar men inget mer. controllern ser om som denna controllernHar lite smått panik eftersom vi åker bort i imorgon bitti.Finns det något sätt att kringgå controllern???Hoppas att ni förstår vad jag menar och all hjälp mottages tacksamt.//Christoffer Citera
osby0479 Postat 19 juni 2014 Postat 19 juni 2014 Ta det lugnt, ditt kar kommer att klara sig utan skummare.Körde mitt rätt så korallbelastade kar i ca 7 veckor utan skummare o det såg riktigt fint ut, så kolla lite va det kan vara o bara åk, det kommer inte påverka ditt kar avsevärt!! Citera
Mr_Blue Postat 19 juni 2014 Postat 19 juni 2014 Har du provat att dra ut sladden? Har för mig att det sitter en säkring i som nollställs om man bryter strömmen. Citera
kladd3 Postat 19 juni 2014 Författare Postat 19 juni 2014 Ta det lugnt, ditt kar kommer att klara sig utan skummare.Körde mitt rätt så korallbelastade kar i ca 7 veckor utan skummare o det såg riktigt fint ut, så kolla lite va det kan vara o bara åk, det kommer inte påverka ditt kar avsevärt!!skönt att veta men skulle helst vilja få igång skummare. Citera
kladd3 Postat 19 juni 2014 Författare Postat 19 juni 2014 Har du provat att dra ut sladden? Har för mig att det sitter en säkring i som nollställs om man bryter strömmen.Testat det också sladden var väl ur i 3 min men det hjälpte inte. Citera
kladd3 Postat 19 juni 2014 Författare Postat 19 juni 2014 Vet inte om det är controllern eller om det är strömagget som strular dock så tror jag det är controllern eftersom lampan på strömagget lyser. Citera
impajimpa Postat 19 juni 2014 Postat 19 juni 2014 Vet inte hur det är med dc3000 men dc5000 hade tydligen problem med att styrningen var inbyggd i pumpen och den kunde bli överhettad. I de nya pumparna flyttade dom ut styningen i controllern.Fast som du beskriver så kan den ju inte blivit överhettad. Citera
kladd3 Postat 22 juni 2014 Författare Postat 22 juni 2014 Hemma igen efter midsommaren och mätt lite det kan vara så att strömagget har gett sig när jag mäter så visar den bara 7 volt och inte 24 som det står att den ska ha som output. kanske därför controllern inte fungerar alls eller bara blinkar ibland.Finns det 24 volt 2.5 A på typ cleas olsson som man vågar använda??? Citera
blackizzz Postat 22 juni 2014 Postat 22 juni 2014 Den här borde fungera, sen om du vågar använda den är något du får ta ställning till http://www.clasohlson.com/se/Sp%C3%A4nningsomvandlare-100-W/Pr363312000 Citera
mamadubba Postat 22 juni 2014 Postat 22 juni 2014 Om du inte har akvariet i bilen så tror jag den här hade funkat bättre: http://www.kjell.com/sortiment/el/stromforsorjning/nataggregat/ac-dc/stallbar-utspanning/switchat-nataggregat-72-w-p44287(Sorry blackizz, var tvungen att skoja till det ) Citera
jacs Postat 22 juni 2014 Postat 22 juni 2014 Se bara till att minus är på rätt pinne för det verkar de inte ha bestämt sig om ibland. Citera
kladd3 Postat 22 juni 2014 Författare Postat 22 juni 2014 Se bara till att minus är på rätt pinne för det verkar de inte ha bestämt sig om ibland.Och hur kollar man det på bästa sättSent from my iPad using Tapatalk HD Citera
kladd3 Postat 22 juni 2014 Författare Postat 22 juni 2014 Så här se strömagget som jag har utSent from my iPad using Tapatalk HD Citera
blackizzz Postat 22 juni 2014 Postat 22 juni 2014 Minus är yttre, plus är inre...Sorry såg inte att det var för bil hehe Sent from my IPhone Citera
jacs Postat 22 juni 2014 Postat 22 juni 2014 Vit symbol över warning texten är den du skall titta efter som blackizz skrev i sin text. Citera
kladd3 Postat 25 juni 2014 Författare Postat 25 juni 2014 Har nu fått igång skummaren igen, tack vare en underbar service från återförsäljaren.Och nej får inte betalt för att säga så men affärer som gör det lila extra för att hjälpa till med saker som man köpt och som gått sönder ska ha creed.Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.