Nille83 Postat 22 juni 2014 Postat 22 juni 2014 Någon som vet det svenska namnet på denna fisk? Hittar ingen på google Citera
Felix.W Postat 22 juni 2014 Postat 22 juni 2014 Du kan ge det vilket namn du vill. Varför ska man ha ett svenskt namn? Citera
Tomas E Postat 22 juni 2014 Postat 22 juni 2014 Jag ägde en för ungefär 30 år sedan. Då kallades den för Filipinsk kirurg men det är nog bäst med det latinska namnet. Mycket trevlig och tålig enligt mig men svår enligt reflex. Min blev nog ca 8-9 år. Jag kanske hade tur. Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 22 juni 2014 Postat 22 juni 2014 Finns inget svenskt namn på fishbase. Men danskt; Japan-kirurg. Kollar man under Common names på fishbase kan det ibland dyka upp svenska namn på fiskarna. / David Citera
DaTrucka Postat 22 juni 2014 Postat 22 juni 2014 Tror inte det finns något svenskt handelsnamn på den.Men den är nog top tre när det kommer till prickmagnet.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.