Seahorse Postat 8 juli 2014 Författare Postat 8 juli 2014 Tack! Lite nya leksaker har jag fått hem! Blandat annat en temeraturmätare som har både kyl- och värmeskydd, efter man läst alla tråkigheter då doppvärmaren har fått spel känns det som en bra investering. Skummaren gör bra jobb redan från dag två Citera
Seahorse Postat 23 juli 2014 Författare Postat 23 juli 2014 Den jobbigaste tiden är snart förbi, snart kan jag börja fylla baljan försiktigt! Nyheter är två "FM Royal Blue" rör (24.000k), skummarhalsrengöring (fungerar väldigt bra!) och en algskrapa. Citera
Keller Postat 24 juli 2014 Postat 24 juli 2014 Jättesnyggt! Jag har en liknande algskrapa och jag måste erkänna att jag var mycket skeptisk till själva bladet. Jag trodde nog inte att det skulle rå på något men den går fint att få bort kalkalger med till o med. Citera
Alessandro Postat 24 juli 2014 Postat 24 juli 2014 Den jobbigaste tiden är snart förbi, snart kan jag börja fylla baljan försiktigt! Nyheter är två "FM Royal Blue" rör (24.000k), skummarhalsrengöring (fungerar väldigt bra!) och en algskrapa. [ATTACH=CONFIG]116823[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]116824[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]116825[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]116826[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]116827[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]116828[/ATTACH]Snyggt!Vart har du köpt skummarhalsrengöringen och algskrapan? Citera
Seahorse Postat 24 juli 2014 Författare Postat 24 juli 2014 Keller: Tack Hade en "kopia" tidigare och det går verkligen inte att jämföra! Säger som du, denna tar allt utan problem. Alessandro: Jag tackar Jag beställde skrapan och skummarrengöringen hos Meeresaquaristik. Citera
Seahorse Postat 12 september 2014 Författare Postat 12 september 2014 Det går mycket bra! Har några få koraller och lite nya fiskar.Återkommer till helgen med bilder! Citera
Pasaputte Postat 12 september 2014 Postat 12 september 2014 fint fint vad tycker du om deras patent på avrinning är det tyst mer alla andra ?MVH Citera
Seahorse Postat 14 september 2014 Författare Postat 14 september 2014 Pasaputte: Jag gillar avrinningen väldigt mycket. Hör inget även om jag har örat precis vid den! Lite mobilbilder. Citera
Seahorse Postat 24 september 2014 Författare Postat 24 september 2014 Ibland blir man extremt glad när kommer hem ifrån jobbet! Nöjd husse och ännu mera nöjd fisk! Citera
Seahorse Postat 25 december 2014 Författare Postat 25 december 2014 Det var ett tag sedan jag skrev i tråden, så här kommer en liten uppdatering. Har bytt skummare till en Nyos Quantum 160. Är verkligen helnöjd. Tyst, skummar som ett monster och är grymt snygg! Skaffade mig även en LEDramp, ZT6600. Installerades den 23/12, så kan inte säga vad korallerna tycker ännu. Jag gillar i alla fall ljuset och alla inställningsmöjligheter. Min röda bubbeltip delade sig för några dagar sedan - och båda ser friska och krya ut. Lite nya mobilbilder: Citera
Seahorse Postat 14 januari 2015 Författare Postat 14 januari 2015 Har helt klart en galen anemon. Den röda har delat sig igen och avkomman som kom från den förra delningen har också delat sig. Från två till fem anemoner på ett par månader! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.