Gå till innehåll

Fabians 36 liter :)


Fabhellmyrs

Rekommenderade inlägg

Hej! Håller nu på att starta upp mitt lilla 36 liters aqua medic yasha allt är original . Jag tänker mest hålla enkla mjukisar så ljuset som följer med duger.

Idag har jag blandat saltvatten och haft i levande sten och levande sand.

Kommer försöka uppdatera lite då och då :)

vad ad är det på bild 3 är det en snäcka?

ps kan ni rekommendera enkla mjukkoraller till när det är dax att ha i?

post-8363-14468933739589_thumb.jpg

post-8363-144689337398_thumb.jpg

post-8363-14468933740003_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade haft cirkulationen igång tänk på om du har ngt filter i och rengör det då och då Xenia och Kenyaträd är snygga men håll koll på dem ;)mvh Ola.ps glömde tiden mitt tog att sluta vara grumligt men i morgon bör det vara klart tycker jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Idag flyttade jag på levande stenen då blev det förstås grumligt men när jag var klar och drog av lampan såg det alldeles grönt ut, men när jag tog upp lite vatten så såg det normalt ut. Och när lampan är på ser det också normalt ut, vad kan det vara?post-8363-14468933743396_thumb.jpg

post-8363-14468933743186_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite uppdatering: har nu placerat levande stenen lite bättre

alla värden är stabila men jag har inte sett något levande från LSen förutom en och annan sjöstjärna hur lång tid brukar det ta innan det går att se det levande från stenen?

post-8363-14468933747685_thumb.jpg

post-8363-14468933747873_thumb.jpg

post-8363-14468933748061_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Välkommen till en fantastisk hobby! Tycker scapen blev bra, snyggt!!! Xenia och kenyträd är bra koraller att börja med. Som redan påpekats sprider de sig. Jag skär bort eller beskär när jag får många fraggar och upplever inte detta som något större problem. Bilden verkar föreställa en rörmask. Med levande sten brukar många olika arter följa med och det visar sig med tiden vilka du fått. Så var det för mig i allafall, det tog några veckor sedan hittade jag flera arter. Ditt akvarium ser lovande ut. Lycka till!

Med vänlig hälsning, ante

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Kanske lite dum fråga men är det viktigt att hålla perfekt salthalt nu när stenen bara är i eller är det

okej om den är lite hög? Skall nämligen åka bort i en vecka snart och då kommer det vara en som fyller på med vatten men om denna personen glömmer att fylla på kommer salthalten att bli lite hög, är det okej om salthalten är på 1,029 när bara sten är i?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...