Linnex Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Fundering.Kan man mixa olika spårämenen i påfyllningstanken utan det finns risk att det övermättas, oxiderar, fäller ut (förutom kalkvatten), skiktas.... eller vad nu som kan hända.Typ Magnesiumklorid/sulfat, calciumklorid, buffert.... etc.Min tank håller för drygt en vecka och det vore ju en enkel doseringspump att hälla allt i den.Om det går att mixa. Behöver man någon cirkulationspump som rör runt i grytan med jämna intervaller. Citera
stigigemla Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Kalciumklorid går inte att blanda med Magnesiumsulfat eller bikarbonat. Däremot går Kalciumklorid att blanda med Magnesiumklorid. Av spårämnen går det att blanda alla spårämnen med varandra och med ovanstående utom jod och fluor som går att blanda med Kalcium, Magnesium och Bikarbonat men inte med de flesta spårämnena. Citera
wrang Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Ja jag testade att blanda TM calisum och Magnesium i samma behållare och det blev bara en gegga i botten så nu kör jag magnesium rätt ner i osmosvatten behållaren verkar funka då Mg haltet ligger på 1350 i karet konstant Citera
Ingvar Hellmalm Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 Det går inta att blanda allt! de flesta fabrikat är 3 komponent och detta inte utan anledning Citera
Linnex Postat 9 januari 2006 Författare Postat 9 januari 2006 Går det att mixa magnesiumsulfat/klorid och bikarbonat? Citera
Linnex Postat 9 januari 2006 Författare Postat 9 januari 2006 Eller går det att blanda magnesiumklorid med osmosvatten och sedan låta det gå genom kalkmixern (kalciumklorid)? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.