peterj66 Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 Ser riktigt bra ut. Jag tror jag chansar på att handla därifrån jag med. Citera
Orchide Postat 12 februari 2015 Författare Postat 12 februari 2015 Lagt i några testkoraller nu. Är klar med zeovituppstartscykeln i morgon Allt har gått riktigt bra förutom att kirurgen har fått lite prickar efter inflytten i karet. Antar att det beror på inflyttningsstress. Citera
Orchide Postat 15 mars 2015 Författare Postat 15 mars 2015 Väldigt nöjd med zeovitmetoden än så länge. Har börjat fått hyfsad tillväxt på de flesta korallerna.Börjat testa med ytterligare zeovitprodukter för att få fram lite mer färg.Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Fildur Postat 15 mars 2015 Postat 15 mars 2015 Köpt exakt samma sorts sten som du, du kört med zeouppstart utan några problem alls med stenen? Låter kanon i så fall med tanke på att det också är exakt min plan. Det ser riktigt fint ut! Citera
Orchide Postat 9 juni 2015 Författare Postat 9 juni 2015 Ricordea Florida & Yuma. Jag måste nog skaffa mig några till... Citera
peterj66 Postat 12 juni 2015 Postat 12 juni 2015 Härligt . Ricordea står högt på min önskelista . Brukar du punktmata dem? Jag har sett blandat på nätet om hur man får dem att trivas. Citera
Orchide Postat 14 juni 2015 Författare Postat 14 juni 2015 Har faktiskt aldrig matat en enda gång. I gamla karet förökade de sig som ogräs, får se nu hur det går när de åkt ner i mitt zeovitkar. Citera
Orchide Postat 16 april 2016 Författare Postat 16 april 2016 Sjukt länge sedan man postade nu... Startade om hela karet och valde bare bottom då jag blev less på all sand som flög runt och skiten som var svår att få bort. Grymt nöjd efter omstarten och har mycket lättare att hålla ner näringsnivåerna. Fortsätter med Zeovit men har börjat snegla lite på Aquaforest, får se hur det blir framöver. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.