Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Det ska helst inte vara en destilator där vattnet har kontakt med metal. Till exempel koppar är mycket farligt i ett akvarium.

Det brukar gå åt mycket elektricitet för att framställa destilerat vatten.... i långa loppet är en osmos billigare....

Postat

Är inte hela meningen med en vattendestillator att det som kommer ut är helt fritt från allt annat än vatten?

Låter som en hembränningsapparat där lite skit kan kvitta du pratar om :-)

Postat

Men om det visar sig att den inte e bra för att få fram vatten som funkar till karet kan man ju byta inriktning och använda den till andra nyttiga saker;)

Men vad är bäst destillerat vatten eller osmos?

Postat

Till mitt nanokar tog jag i början vatten från min luftavfuktare i akvarierummet. När jag bestämde mig för att starta fler saltkar renoverade jag min osmos eftersom jag var rädd förr aluminium- och andra metallföroreningar. Direkt fick jag problem med med kiselalger eftersom osmosen släppte igenom en aning silikat. Det är ju typiskt att när man försöker undvika ett problem skapar man ett annat. Men i detta fallet var det ju lätt avhjälpt med ett silikatfilter efter osmosen.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...