Gå till innehåll

Pappone


DSB

Rekommenderade inlägg

Finns flera trådar om pappone både här och på andra forum, men är det någon på SG som använder sig av detta idag ? Eller är det onödigt för det finns så många bra liknande produkter på marknaden.

Om ni gör det, tillsätter ni aminosyror i så fall ? Använder ni L-Glutamin ? Eller Reef Energy B, borde ju gå att använda. (HGH som föreslås, är av naturliga själ inte aktuellt).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta men pappone är det den italienska benämningen på div räkmix?om det är det..varför inte kalla det just det? är ju något förvillande annars..om det inte är det..var god knäpp mig på näsan! :smiley20:

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eller är det onödigt för det finns så många bra liknande produkter på marknaden.

Min egna högst personliga och ej utprövade (ännu) teori är att inget slår färska ingredienser.

Ursäkta men pappone är det den italienska benämningen på div räkmix?om det är det..varför inte kalla det just det? är ju något förvillande annars..om det inte är det..var god knäpp mig på näsan! :smiley20:

Nej, det är det inte. Det finns likheter med räkmix. Pappone innehåller bland annat räkor & vegetabilier, dock inte ärtor som i räkmix, utan ett antal olika alger. Det är även så att pappone & räkmix körs i en mixer. Det är dock inget bindmedel tillsatt i pappone då det är avsett för koraller. Pappone innehåller ett tiotal ingredienser varav en är en kolkälla

Pappone är mat-delen i Blu Coral-metoden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glutamin har ja testat, men jag känner att i mitt kar så funkar det inte sådära extremt bra. Jag tror att man får en bättre effekt om man svälter korallerna först som i typ Zeovit.

Jag får lika bra effekt om jag doserar KNO3. Meeen ja är lite sugen på att prova att köra båda kväveformerna för att se om det har någon effekt.

Helt värdelöst dock att testa detta under sommarmånaderna när tempen far o flyger i karet. Man vet liksom inte om det var gungan eller karusellen som gav resultat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är ett av de nyare jag hittat på nätet. http://www.chuisui.com/viewthread.php?tid=16675 Inget problem med färgerna vad jag kan se.

Men en tillväxt av 12- 15 tum per år på grenväxande koraller imponerar inte särskilt på mig. Jag har säkert 10 tum utan någon annan tillsats än nitrat.

Det gäller bara att hålla ned fiskmängden och skumningen så man har lagom med näring i vattnet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...