casparus Postat 27 augusti 2014 Postat 27 augusti 2014 Hallå!! jag har en fråga är det farligt att ha jätte högt KH Med vänlig hälsning Patrik Citera
JonasW Postat 27 augusti 2014 Postat 27 augusti 2014 Jättehögt är väl vad jag läst mig till, mindre farligt än jättelågt.Vad har du för KH? Citera
Vidofner Postat 27 augusti 2014 Postat 27 augusti 2014 Beror på vad du menar med jättehögt. Jag klantade till det och fick 16+ i KH och det är inte bra för då fäller kalciumet ut och du får som små vita knottror i hela karet vilket då gör att din kalciumnivå sjunker väldigt snabbt. Har för mig att väldigt hårt vatten kan skada topparna på koraller också men jag kan ha felSkickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera
casparus Postat 27 augusti 2014 Författare Postat 27 augusti 2014 Vet inte, kanske apor med kungakrona:) nej jag sluta droppa efter 32droppar och tänkte det måste vara fel på testet . Alla andra värden ligger där jag vill ha dom så jag vet inte vad som sker men jag får väl vänta en vecka och se vad som händer tack för svaren Citera
DaTrucka Postat 28 augusti 2014 Postat 28 augusti 2014 Vilket test använder du?Tillsätter du karbonater?//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.