Axxe Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Dessa växte ut ur stenen på flera ställen, det börjar som en liten grön utväxt men med tiden så förblir bara toppen grön och stjälken får efter hand ett vitt kalkskelett.Väldigt kul med grejer man inte ens kan riktigt säga om det är växt korall eller något annat:) Citera
Alexraptor Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Neomeris annulata, en makroalg med kalkskelett. Citera
Axxe Postat 30 augusti 2014 Författare Postat 30 augusti 2014 Hmm, kanske borde plocka bort dom, verkar som ingenting äter dom. Citera
Axxe Postat 10 september 2014 Författare Postat 10 september 2014 Någon som har något bra botemedel mot dessa annat än att försöka plocka bort en o en? De börjar dyka upp lite varstans Citera
maltemus Postat 10 september 2014 Postat 10 september 2014 (ändrat) Plocka bort dem och kolla din kalcium nivå. Ändrat 10 september 2014 av maltemus stavfel! Citera
Axxe Postat 10 september 2014 Författare Postat 10 september 2014 Ok, enda testet jag inte har hemma givetvis Är det vid låg eller hög nivå de frodas? Citera
maltemus Postat 10 september 2014 Postat 10 september 2014 Jag minns tyvärr inte, jag är ingen saltexpert. jag hade detta en period i mitt gamla kar, jag körde lite mer frekvent vattenbyte samt plockade bort dem manuellt. Efter några gånger var de borta... Jag kollade nog aldrig ens min kalciumnivå. Anledningen till att jag minns dem är hur jävla tråkiga de var att ta bort.... drömmer fortfarande mardrömmar om dem...! Citera
PatrikD Postat 10 september 2014 Postat 10 september 2014 Dessa kan inte göra någon som helst skada. Dessutom tror jag de försvinner av sig självt. Bättre att de tar upp fosfaten än trådalger. Citera
Axxe Postat 10 september 2014 Författare Postat 10 september 2014 Ok tack Nä i måttliga mängder står jag ut med dom, men har sett skräckexempel på invasioner o de har ju som sagt börja ploppa upp lite här o var. Tar bort de som jag kommer åt så får vi se hur det utvecklas. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.