Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

post-8484-14468934033649_thumb.jpg

Dessa växte ut ur stenen på flera ställen, det börjar som en liten grön utväxt men med tiden så förblir bara toppen grön och stjälken får efter hand ett vitt kalkskelett.

Väldigt kul med grejer man inte ens kan riktigt säga om det är växt korall eller något annat:)

Postat
  • Författare

Hmm, kanske borde plocka bort dom, verkar som ingenting äter dom.

• 2 veckor senare...
Postat
  • Författare

Någon som har något bra botemedel mot dessa annat än att försöka plocka bort en o en? De börjar dyka upp lite varstans :(

Postat

Plocka bort dem och kolla din kalcium nivå.

Ändrat av maltemus
stavfel!

Postat
  • Författare

Ok, enda testet jag inte har hemma givetvis ;) Är det vid låg eller hög nivå de frodas?

Postat

Jag minns tyvärr inte, jag är ingen saltexpert. jag hade detta en period i mitt gamla kar, jag körde lite mer frekvent vattenbyte samt plockade bort dem manuellt. Efter några gånger var de borta... Jag kollade nog aldrig ens min kalciumnivå.

Anledningen till att jag minns dem är hur jävla tråkiga de var att ta bort.... drömmer fortfarande mardrömmar om dem...!;)

Postat

Dessa kan inte göra någon som helst skada. Dessutom tror jag de försvinner av sig självt. Bättre att de tar upp fosfaten än trådalger.

Postat
  • Författare

Ok tack :) Nä i måttliga mängder står jag ut med dom, men har sett skräckexempel på invasioner o de har ju som sagt börja ploppa upp lite här o var. Tar bort de som jag kommer åt så får vi se hur det utvecklas.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.