Skafar Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Hej. Är i akvariebyte tankar. Vi har idag ett Red Sea 250 Max som vi är väldigt nöjda med. Enkelt att komma igång med, plugg and play helt enkelt! Nu vill vi satsa på något större. Red Seas 650 är väldigt lockande men vi vill ha LED ljus men tyvärr finns inte det valet. Vad hade ni köpt om ni hade en budget på 40-50 000:- ? Vi vill ha ett snyggt akvarium, både som inredning och akvarium. Så tyst som möjligt. Full automatik, vattenpåfyllning, kylare, LED ljus med massor av inställningsmöjligheter, Soluppgång osv. Finns det någon firma som bygger efter beställning? Med vänlig hälsning //Micke Citera
adddo Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Elos 120 eller 160.Snyggaste akvarierna som finns även om det inte är riktigt lika plugnplay som RSM Citera
fraggen Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Finns det någon svensk återförsäljare på Elos? Citera
Henric Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Kolla med bioTedSkickas från min iPhone via Tapatalk Citera
denuo Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Jag tycker Eheim marine karen ser mycket intressanta ut, och de ska börja med LED på vissa också nu, annars har det vart T5. De är plugnplay så tillvida att belysning, avrinning, sump och returpump ingår, sen får man komplettera själv med övrig utrustning.Kolla in "Eheim Incpiria marine 500"... Citera
Manks Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Här finns rätt många olika akvarier från olika akvarietillverkare du kan kika på. De flesta borde gå att få hem genom din lokala handlare. http://www.shop-meeresaquaristik.de/index.php?cPath=26&XTCsid=2knoou461c28hk0ml2581s3us0 Citera
a.nilson Postat 1 september 2014 Postat 1 september 2014 Varför inte måttbeställa både kar o möbel. De svenska akvarietillverkarna kan säkert komma med en riktigt bra helhetslösning för de pengarna. Citera
Skafar Postat 2 september 2014 Författare Postat 2 september 2014 Tack för tipsen. Letar runt nu så jag blir helt snurrig i bollen! Anders du skriver de Svenska akvarietillverkarna. Var finner jag dem? Med vänlig hälsning //Micke Citera
Manks Postat 2 september 2014 Postat 2 september 2014 Majornas glas i Göteborg är en välrenommerad som bygger efter önskemål Citera
a.nilson Postat 3 september 2014 Postat 3 september 2014 Håkanstorp zoo i Malmö, majornas glas i Göteborg, vem det är i Sthlm har jag inte riktigt koll på. Citera
denuo Postat 3 september 2014 Postat 3 september 2014 I Stockholm finns ju Akvarielagret som bygger kar. Sen gör Triton Akvarium egna saltvattenspaket, kolla t.ex. detta: http://admin.getanewsletter.com/t/v/3_MzIwNDQ0NDIz/Finns säkert fler ställen (?) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.