Gå till innehåll

Fripassagerare från LS, vill ha id tack ;)


sebastianboos

Rekommenderade inlägg

Ser ut som "vanlig" algätande krabba. Jag har en sådan i karet och har haft det i nästan ett år nu (sedan starten vad jag vet). Jag har sökt på nätet och de verkar bara rätt harmlösa och äta alger och annat matrester.

Men vad är de vita äggliknande grejerna nertill?! Har den lagt ägg eller nåt?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Har ni någon mer information om just denna krabba?. Har hittat en rätt stor krabba

som knatar omkring på nätterna i mitt kar ~2 cm bred gråvit med bruna fläckar.

Försökte förtvivlat avgöra hur hårig den va men den såg rätt slemmig ut överhuvudtaget.

Påminner rätt mycket om dom på era bilder men är inte riktigt 100.

Får se om jag sätter mig och 'jagar' den en natt med lampa och kamera. Rätt ball så

om den inte är farlig så blir den nog kvar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller nog med Greger här! Så länge allt verkar lira på utan problem så kan man ha dem kvar. Saken är väl den att man kanske inte vill att nån krabba plötsligt löper amok och slaktar både det ena å det andra, men som sagt är de flesta krabbor på LS relativt ofarliga vad jag märkt. Har ett gäng beiga små rackare som bara verkar äta rester och allmänt skräp. De springer å gömmer sig så fort man ens blinkar till lite...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni Hade rätt den hade bara ömsat skal.. jag och tjejen såg den igår.. den kom glidande över en sten hehe jag förstår varför den hade ömsat... den är för tillfället dubbels så stor som när vi såg den första gången... hehe nu är den ca 3 cm med denen inräknade... hehe innan var den bara ung 2 cm..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...