Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Ni som kör ozon direkt i skummaren. Hur mår skummaren och hur länge har ni gjort det?

Jag har en Vertex Alpha som skall vara ozontålig men Vertex tekniker avråder ändå att köra ozon i den.

"the acrylic bodies are very resistant, but ozone will attack anything, given time. The tubing is the weakest point and may need to be replaced every 6 months, depending on the amount of ozone used."

Funderar på att bygga ihop en reaktor istället...

Postat

Aqua Medic skummare - bytt en under 5 år. Ozonet äter all plast - oavsett vad reklamen säger.

MVH Lasse

• 1 månad senare...
Postat

Har kört över ett år men ser ingen större förändring av nyans eller klarhet på plasten i min kina skummare.

Postat

Har kört ozon i typ 10år i Top Fathom skummare och i många år även med BubbleKing utan synbar påverkan (möjligen lite gulnade skummarkoppar på TPskummarna) - Sanderskummare samma sak - så det är nog i slutänden plastkvaliten som avgör.

TP byggdes i glasfiber och akryl - BK är byggda i högvärdig akryl och PVC - Sander; akryl av hög kvalitet

• 11 månader senare...
Postat
  • Författare

Ozon genom diffusor istället för reaktor? Är det lika effektivt? Blir ju lite prisskillnad.

Postat
Ozon genom diffusor istället för reaktor? Är det lika effektivt? Blir ju lite prisskillnad.

Kan funka men jag tror du får bättre effekt med reaktor. Allt hänger på bubblorna har jag läst. Du bygger en ozon reaktor lätt själv har jag förstått men hittar ej nån ritning just nu.

/Christian

Postat
  • Författare
Kan funka men jag tror du får bättre effekt med reaktor. Allt hänger på bubblorna har jag läst. Du bygger en ozon reaktor lätt själv har jag förstått men hittar ej nån ritning just nu.

/Christian

Har en pensionerad Top Phantom 100 skummare som man kanske kan återanvända som reaktor...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.