agalychnis Postat 2 oktober 2014 Dela Postat 2 oktober 2014 Hej,Jag har krossade snäckskal, (köpt på Granngården och som egentligen används till hönsfoder), som jag har använt till ett Tanganyikakar tidigare.Min fråga är om det är något problem med att använda det i ett saltkar?/Jan-Erik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stocken Postat 2 oktober 2014 Dela Postat 2 oktober 2014 Borde inte vara det. Många använder det som en del i DIY LS. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 2 oktober 2014 Dela Postat 2 oktober 2014 Innehåller tyvärr rätt mycket fosfat.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 2 oktober 2014 Dela Postat 2 oktober 2014 Jag har använt det. Det tog mig ett och ett halvt år att laka ur fosfaten så att cyanon slutade växa på den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 2 oktober 2014 Dela Postat 2 oktober 2014 Jag har använt det. Det tog mig ett och ett halvt år att laka ur fosfaten så att cyanon slutade växa på den.Va det värt det?Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
agalychnis Postat 2 oktober 2014 Författare Dela Postat 2 oktober 2014 Ajdå, det låter inte som en bra idé!Varför är det mycket fosfat i det materialet? Det är ju snäckskal...Jag har som sagt haft det i ett sötvattenskar i ca 5 år, kan fosfaten ha lakats ut? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 2 oktober 2014 Dela Postat 2 oktober 2014 Det är egentligen musselskal efter konserverade blåmusslor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
agalychnis Postat 2 oktober 2014 Författare Dela Postat 2 oktober 2014 Det är egentligen musselskal efter konserverade blåmusslor.I det som jag har är det andra sorters musselskal och små snäckskal också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 2 oktober 2014 Dela Postat 2 oktober 2014 Mitt är köpt på lantmännen. Det verkar som om du investerat i något bättre. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
agalychnis Postat 2 oktober 2014 Författare Dela Postat 2 oktober 2014 Mitt är köpt på lantmännen. Det verkar som om du investerat i något bättre.Ha, ha, nej jag köpte det också där för en 6-7 år sedan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
agalychnis Postat 2 oktober 2014 Författare Dela Postat 2 oktober 2014 Of topic, men det är ju mitt ämne....Stig: Har du sådana här led i butiken?3w Cree led 20kEn har gått sönder.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 2 oktober 2014 Dela Postat 2 oktober 2014 Jag ser ingen Cree diod på bilden. Men sådana har jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
agalychnis Postat 3 oktober 2014 Författare Dela Postat 3 oktober 2014 Jag ser ingen Cree diod på bilden. Men sådana har jag.Vad är det för dioder då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 3 oktober 2014 Dela Postat 3 oktober 2014 De jag säljer är Chipen från Bridgelux USA och monterade i Kina.Men de på bilden kan jag bara säga att de är monterade i Kina.Chipen kan vara t.ex Semiled eller Bridgewell eller ett antal olika andra fabrikat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
agalychnis Postat 3 oktober 2014 Författare Dela Postat 3 oktober 2014 De jag säljer är Chipen från Bridgelux USA och monterade i Kina.Men de på bilden kan jag bara säga att de är monterade i Kina.Chipen kan vara t.ex Semiled eller Bridgewell eller ett antal olika andra fabrikat.Ok, tack! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 3 oktober 2014 Dela Postat 3 oktober 2014 Får man flika in med detta? Fick några maffiga skal av pilgrimsmusslor o ostron av en gammal dykare..kan man lägga i dem? kan väl ge mig på att han kommer fråga nästa gång han kommer på besök varför jag inte lagt i dem ännu hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.