skobeedoo Postat 4 oktober 2014 Postat 4 oktober 2014 Har under en längre tid haft ett växande problem med glasrosor. Fler och fler som trängde bort mina koraller.Har läst mycket här på forumet om olika förslag och har nog provat de flesta sätt.Kokande vatten, fil fisk och pepparmints räkor. Det har hela tiden blivet fler rosor än vad jag kunnat få bort eller så har det inte funkat.Så läste jag en artikel på nätet om Red Legged Hermit Crab, försökte hitta i zoo affärerna men ingen hade hört om att de käka rosor. Fick beställt 5 st.eremiter som jag släppte ner för ca 10 dagar sedan. Kan konstatera att jag inte har en ända glas ros kvar i akvariet och det bästa är att de ingår i städpatrullen. Är det fler som provat med denna eremit med samma resultat? Citera
Lasse Postat 4 oktober 2014 Postat 4 oktober 2014 Det finns flera olika typer av "red legged" - kan du skicka en bild på dina?MVH Lasse Citera
Pasaputte Postat 4 oktober 2014 Postat 4 oktober 2014 Har två red legged ermiter , tyvärr mina rör ej aiptasia alls du har tur MVH Citera
Lasse Postat 4 oktober 2014 Postat 4 oktober 2014 Jag har samma erfarenhet - jag har två typer av red leg och ökat antal glasrosor. Stefan - har du artnamnet eller länken där du läste uppgiftenMVH Lasse Citera
m0jjen Postat 4 oktober 2014 Postat 4 oktober 2014 Kan nog vara dessa. Har två sådanna och har märkt att mina glasrosor försvunnit. http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=497+501+620&pcatid=620 1 Citera
Admiral Postat 4 oktober 2014 Postat 4 oktober 2014 Jag tror att det ska vara av varianten "hairy" legged red Hermit crab Citera
skobeedoo Postat 4 oktober 2014 Författare Postat 4 oktober 2014 Har varit på fest, ursäkta dröjsmålet-här är en länk till artikeln. passa på att lysa i akvariet nu på natten och kan se att där är ca 5 rosor kvar men alla utom 1 har dom tuggat på.http://saltwateraquariumadvice.com/2014/09/get-rid-reef-aquarium-pests-aiptasia/Detta är namnet på eremiten. Clibanarius digueti Citera
skobeedoo Postat 6 oktober 2014 Författare Postat 6 oktober 2014 Någon annan som har erfarenhet av denna eremit och varför är den svår att få tag på? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.