Gå till innehåll

Gabriels & Simons 222L


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jo, en 250w är inte heller en optimal lösning på ett 110cm långt kar så det lutar åt att bygga en 2 x 150w så man får bättre spridning av ljuset så det får bli nästa uppgift :skrattar: men det brådskar inte som tur är

:skrattar: .. jo de e inte lätt ibland..

men är de ändå inte bättre för tanken att köra me 250:n fast höja upp den lite, ja har kört en 250 över mitt 1,3m kar å de har funkat fint.. lite mörkt längst ut på kanterna dock..istället för att köra 2st 150w:are..??

tänkte på ljus penetreringen i vattnet.. 150w orkar ju inte lika djupt, men de e kanske mer än fråga om hur de ser ut för ögat i detta kar, eller??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tror ni att det går att bygga en likadan bänk till ett 375l kar? 150*50*50

Är sugen på och bygga en skälv så man har plats för allt men är lite orolig för att det ska hålla.

Det är andå runt 500 kg så.

Och föresten snyggt billigt kar, grymt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klart det går att bygga en träbänk till ett 375L Jag har en till mitt 828L kar också det är bara att anpassa storleken på regelvirket, Till detta kar är det 45x45mm och till mitt 828L är det 45x95mm och 45x45 håller till ett 375L kar men om du vill känna dig säkrare så ta 45x70mm reglar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo den sitter still än så länge. Det är inte bara i mitt stora kar det händer grejor utan detta kar har också fått en fägklick men dessa kommer inte i mitt 828l kar då jag anser de som pest, vacker pest men ändå pest fast detta kar är det inte stenkoraller som är huvudsaken utan just anemoner och mjukkoraller så det gör ju inget om de sprider sig för färgen är underbar.

blskivisar0tx.jpg

blskivisaruppifrn3gk.jpg

Och en halvrisig bild på clownanemonen uppifrån

anemon5cq.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Har möblerat om lite lite gran och karet är i konstant förändring och blir bättre och bättre det kommmer att förändras ytterligare med tiden. Jag slänger upp lite nya bilder påp hur det ser ut i dag. Jag har tyvärr lite cyanobakterier på en sten men de sprider sig inte och jag har skrubbat bort dem nu efter fotograferingen

karet017dr.jpg

frken9lz.jpg

grnskivis8ux.jpg

tgeo5lu.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Jo, en 250w är inte heller en optimal lösning på ett 110cm långt kar så det lutar åt att bygga en 2 x 150w så man får bättre spridning av ljuset så det får bli nästa uppgift men det brådskar inte som tur är"

"Har möblerat om lite lite gran och karet är i konstant förändring och blir bättre och bättre det kommmer att förändras ytterligare med tiden. Jag slänger upp lite nya bilder påp hur det ser ut i dag. Jag har tyvärr lite cyanobakterier på en sten men de sprider sig inte och jag har skrubbat bort dem nu efter fotograferingen"

Ju mer jag läser i tråden, desto mindre hör jag ordet "pojkarnas" och desto mer "jag"

Men det är onekligen ett mycket tjusigt akvarum du skaffat dig...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...