salta wille Postat 6 oktober 2014 Postat 6 oktober 2014 och lite annat, tror jag.Löste upp 3 rågade teskedar citronsyra i kokande vatten, sprutade med en tunn apotekarspruta rätt i mun på dessa rosor.De kröp ihop och dog på fläcken tror jag. Men jag tror att lite annat tog skada. Ska ta en bild lite senare idag. Ska bara göra ett större vattenbyte först. Citera
stigigemla Postat 6 oktober 2014 Postat 6 oktober 2014 Citronsyra är biologiskt nedbrytbart så effetkten bör minska undan för undan. Samma gäller eventuellt friflytande nässelceller. Citera
masterofpuppets Postat 6 oktober 2014 Postat 6 oktober 2014 låter bra har! nåra stycken jag vill bli av med :-) Citera
salta wille Postat 6 oktober 2014 Författare Postat 6 oktober 2014 Kollade nu och det ser ut som att en hel del har återuppstått från de döda eller så har jag missat dom. Får ta en ny dust i morgon. Citera
osby0479 Postat 12 oktober 2014 Postat 12 oktober 2014 Du får bli stödmedlem annars har du inte tillgång till köp&sälj Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
salta wille Postat 28 december 2014 Författare Postat 28 december 2014 Jag har nu gett upp att ta död på glasrosor medelst citronsyra och kokande vatten. Inget hjälpte nåt vidare bra! Köpte en pepparmintsräka, men den var inte heller så värst hungrig på glasrosor. Kanske fel sorts pepparmintsräka. För några veckor sedan köpte jag en filfisk (Skulle heta fulfisk istället) och den gjorde ingen större nytta den heller. Nåja, det blir inga fler glasrosor och jag ser att på vissa ställen, så har filfisken knaprat i sig glasrosor. Men istället för att smaska i sig glasrosor, äter den fryst artemia ur min hand. Jag har också saknat min pepparmintsräka sedan 4 veckor och idag så såg jag denna till min stora lättnad. Faktiskt lite större än senast. Trodde ju att den hade dött. Nu är det bara en eremitkrabba jag saknar. Den kanske dyker upp den också så småningom. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.