Gå till innehåll

Belysa ett 720L


buffe78

Rekommenderade inlägg

Hej

har jävligt svårt i denna LED djungel, hade tänkt att bygga en ledramp till mitt kommande projekt.

men vad ska man välja för styrka, sort, å strömkälla? Karet e 200*60, ska man välja ett dreamchip på 50w eller 100w? Hur många isf? Vill ha bra ljus för framtida sps mm, har en diy ramp idag med 90*3w som jag har tänkt att använda med men som ska byggas om lite för att passa karets längd.

däremot e jag inte nöjd med dimmring på min ramp, dimmrar bara ner till 10% å sen slocknar det, det vill jag inte ha på det nya bygget, funderar på bluefish led controllers, men funkar den ihop med ac-rc ldd 1000 samt ett vanligt strömaggregat? Behöver all hjälp jag kan få, antal led, storlek, strömaggregat typ/antal?

tacksam för all hjälp jag kan få.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min erfarenhet är att hemgjorda ramper med 3w led fungerar mycket bra. Jag har ett stort antal kunder som är helnöjda.

En stor fördel är att man lätt kan montera några nya i en kompletterande färg. Fast det är inte en kund på tio som gjort det.

De andra är nöjda med Royal blue och 20 000K lika delar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

har jävligt svårt i denna LED djungel, hade tänkt att bygga en ledramp till mitt kommande projekt.

men vad ska man välja för styrka, sort, å strömkälla? Karet e 200*60, ska man välja ett dreamchip på 50w eller 100w? Hur många isf? Vill ha bra ljus för framtida sps mm, har en diy ramp idag med 90*3w som jag har tänkt att använda med men som ska byggas om lite för att passa karets längd.

däremot e jag inte nöjd med dimmring på min ramp, dimmrar bara ner till 10% å sen slocknar det, det vill jag inte ha på det nya bygget, funderar på bluefish led controllers, men funkar den ihop med ac-rc ldd 1000 samt ett vanligt strömaggregat? Behöver all hjälp jag kan få, antal led, storlek, strömaggregat typ/antal?

tacksam för all hjälp jag kan få.

Jag har ett kar i din storlek, men när jag började räkna på vad det skulle att kosta att bygga själv så gav jag upp. Det blir ganska mycket pengar om man ska få led över hela karet. Men det klart att det beror på vad du har tänkt dig för inriktning. Ska du köra mjukkoraller och lite skivor så behöver du inte så mycket ljus och då kanske du klarar du dig med några kanoner. Bygga själv är ju kul, men det finns många fina alternativ att köpa nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nix - du får för hög FV om du seriekopplar olika kanaler. (ca 36 V per seriekopplad kanal). Du får använda 5 st av 700 mA varianten. LD 1000 är för stark för 50 varianten av DC. Varje drivkort kommer då att dra 3,5 A. Du får ha två sådana här som strömaggregat Du behöver 48 V - drivkorten tar lite grand. Vill du ställa kanalerna manuellt så beställer du 5 sådana här Vill du ha automatik så är det ettdera LED Control eller janne68 styrkort du behöver.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men då går väl inte att styra färgen separat? Eller går det kanske att koppla ihop på styrsidan? Har redan jannes styr kort..pwm varianten, så fen borde ju fungera isf..men då får man väl parallel koppla styrsignal in på respektive ldd700 styrkort eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle 5 st 50w dreamchip en ldd1000h å ett passande strömaggregat funka? Å lägga ihop dem separata kanalerna med varandra på respektive chip så man kan styra varje färg för sig? Som start..

Igen, vad har du tänkt dig för inriktning på karet.

Man ska ju inte tala W när man kör led men jag har 580w led och 320w t5. Kommer i framtiden att öka på med lite led i kanterna. Jag kör Sps:er som kräver mycket ljus

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår att man inte kan räkna ut led watten på samma sätt, men det skulle ju bli ca 250w led kanoner å ca270w med 3w, sen beror det ju lite på hur scapen ser ut, hade inte tänkt att köra hela karet med sten utan ha mycket simma yta, hade ju gått att rikta kanonerna mot stenformationerna å ha 3w utspridda över hela karet.. Sålänge.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...