akejan Postat 7 december 2014 Författare Dela Postat 7 december 2014 Hur f-n får jag då bort den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Axxe Postat 7 december 2014 Dela Postat 7 december 2014 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?60985-Protopalythoa-den-giftigaste-hur-tar-ma-k%E5l-p%E5-dom-p%E5-ett-s%E4kert-s%E4tt&highlight=GiftigasteDär har du lite tips, väldigt nyfiken själv eftersom en vacker dag får man dom själv i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 7 december 2014 Författare Dela Postat 7 december 2014 Tål att fundera på. Innan de sprider sig så skulle man ju kunna döda hela stenen ute i kylan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 7 december 2014 Författare Dela Postat 7 december 2014 Så får det nog bli om någon vecka. Sedan får jag väl väcka liv i den lilla stenen eller skaffa en ny. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 7 december 2014 Författare Dela Postat 7 december 2014 Stenen ska ut redan nu i veckan. Har beställt lite ny sten, hoppas att den är "ren".Har dessutom beställt; Montipira capricornis, Duncanopsammia axifuga, Ricordea yuma och Seriatopora hystrix. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 11 december 2014 Författare Dela Postat 11 december 2014 Leveransen från Trion dröjer ännu en gång, kommer nästa vecka. Sten med knappar får alltså finnas kvar ett tag till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 12 december 2014 Författare Dela Postat 12 december 2014 Har ändrat ljusschemat för min maxspect razor 120W:0930: 0-01100: 50-861630: 50-861900: 35-502100: 0-82300: 0-0 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 13 december 2014 Författare Dela Postat 13 december 2014 Caulustrea curvata, väldigt lättsam. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 13 december 2014 Dela Postat 13 december 2014 De är snygga Åke din ser bra ut också mvh Ola. . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 13 december 2014 Författare Dela Postat 13 december 2014 Köptes som Euphyllia glaberens men tror att det är en annan art. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MagnusJ Postat 13 december 2014 Dela Postat 13 december 2014 Om du googlar euphyllia parancora, stämmer det bättre överens? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 13 december 2014 Författare Dela Postat 13 december 2014 Tror inte det. Kanske en paraglaberens? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MagnusJ Postat 13 december 2014 Dela Postat 13 december 2014 Tror inte det. Här är lite trevlig lördagsläsning: http://www.advancedaquarist.com/2012/10/corals Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 14 december 2014 Författare Dela Postat 14 december 2014 På Tisdag bör stenen och korallerna komma. Då ska stenen med de giftiga knapparna kastas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Axxe Postat 14 december 2014 Dela Postat 14 december 2014 Ser fram emot bild när scapingen är klar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 17 december 2014 Författare Dela Postat 17 december 2014 Nu har den "giftiga" stenen bytts ut och 4 nya koraller hamnat i karet. Klantig som jag är lade jag min nya Ricordea yuma på en sten i avvaktan på permanent placering och strax därpå hade den blåst in mellan stenarna. Jag har ännu inte återfunnit den och tänker inte riva scapen för att hitta den. Får väl beställa en ny! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 17 december 2014 Författare Dela Postat 17 december 2014 Får se om Ricordean har "dykt" upp imorgon annars får jag nöja mig med Montiporan, Duncan och Seriatoporan.Hoppas att dessa tre har kvicknat till imorgon.Tycker att det är svårt att montera koraller i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 17 december 2014 Dela Postat 17 december 2014 Ja helt lätt är det inte jag brukar stänga cirkpumparna när jag grejar med ngt nytt hoppas den kommer fram roligt du börjar få lite i karet nu mvh Ola. . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan Postat 17 december 2014 Dela Postat 17 december 2014 Väldigt fint kar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 18 december 2014 Dela Postat 18 december 2014 Följer:) ser väldigt fint ut:) du får så mycket finare bilder än mig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 18 december 2014 Författare Dela Postat 18 december 2014 Nu är det ju bara "giftstenen" som är utbytt till 2 andra men lite är ju nytt. En montipora, Duncanopsammia och en seriatopora är på plats men Ricordean lyser med sin frånvaro.Tycker inte att mina bilder är speciellt bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 19 december 2014 Författare Dela Postat 19 december 2014 Använde 2- komponents korall-lim ("lera"). Skummare blev galen och den släpper fortfarande ut mer mikrobubblor än tidigare och skummar mer.Är det normalt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 19 december 2014 Dela Postat 19 december 2014 Den gröna korallen vänster , vad heter den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 19 december 2014 Författare Dela Postat 19 december 2014 Caulustrea curvata.Min favorit. Den är väldigt enkel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 20 december 2014 Författare Dela Postat 20 december 2014 Det rullar på. Bytt 10 liter vatten.Värden:pH: 8,2Kh: 8,6Mg: 1380Ca: 420Nitrat: 5-10Salinitet: 1,0255 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.