Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Stenen ska ut redan nu i veckan. Har beställt lite ny sten, hoppas att den är "ren".

Har dessutom beställt; Montipira capricornis, Duncanopsammia axifuga, Ricordea yuma och Seriatopora hystrix.

Postat

Nu har den "giftiga" stenen bytts ut och 4 nya koraller hamnat i karet. Klantig som jag är lade jag min nya Ricordea yuma på en sten i avvaktan på permanent placering och strax därpå hade den blåst in mellan stenarna. Jag har ännu inte återfunnit den och tänker inte riva scapen för att hitta den. Får väl beställa en ny!

Postat

Får se om Ricordean har "dykt" upp imorgon annars får jag nöja mig med Montiporan, Duncan och Seriatoporan.

Hoppas att dessa tre har kvicknat till imorgon.

Tycker att det är svårt att montera koraller i karet.

Postat

Nu är det ju bara "giftstenen" som är utbytt till 2 andra men lite är ju nytt. En montipora, Duncanopsammia och en seriatopora är på plats men Ricordean lyser med sin frånvaro.

Tycker inte att mina bilder är speciellt bra.

post-8396-1446893503613_thumb.jpg

Postat

Använde 2- komponents korall-lim ("lera"). Skummare blev galen och den släpper fortfarande ut mer mikrobubblor än tidigare och skummar mer.

Är det normalt?

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...