Gå till innehåll

Triton Lab


Henric

Rekommenderade inlägg

Har verkligen ingen aning vad du pratar om för påhopp i olika forums, jag har bara pratat positivt om TritonLabs, enda negativa jag kan säga är priset när man har ett större kar (ligger nu runt 500-600kr i månaden i tillsatser för att hålla KH/MH/CA stabilt).

Det jag skrev längre upp var vad jag har gjort och hur det fungerat för mig, påstår du att det jag säger inte är sant? Ett forum är ett ställe för att öppet diskutera erfarenheter & upplevelser.

Gällande att tester skulle läggas undan i väntan på din batch har jag svårt att tro, men nu när jag kollar har flera av mina tester blivit klara på måndag och tisdag dvs dagar efter jag skickat in tester så det du påstår är inte sant om inte detta är något de börjat göra senaste månaden :)

Fast nu handlade frågan inte om spårämnen, utan CA, Kh, och Mg koncentration, spårämnen är såklart något helt annat. Han ville veta koncentrationen på dessa så man kan räkna ut en månadskostnad via balling.

Nu får vi inte starta ett krig Reuben för du är en trevlig kille, men verje gång jag har försökt att förklara hur TRITON-Lab (och inte jag) vill att det ska hanteras, har du varjat inne och skriva i andra forum typ Jörgen Svärd´s Facebook grupp, om hur du gör och att dette kan andra också bara göra. Här har jag också försökt att förklara för dig hur TRITON-Lab (och inte jag) vill att det ska hanteras. Så tycker jag inte att det ok av dig i försätning att uppmuntrar folk till göra det på ett annat sätt. Men nu är jag på väg ut som distributör och det bliver givetvis DeJong som kommer att bli distributör i Sverige, vilket jag tycker är rigtigt synd för svenske saltfolket. Till slut finns allt utenför Sverige vilket inte gynnar hobbyn i Sverige. Och då kommer folk att först skulla sända sina testare till Holland (DeJong), för därefter skall Dejong sända testarna till Tyskland.

Det du skriver ang balling ger själv svaret: Att balling och ELEMENTZ BASE inte är det samma. Balling innehåller Kh.Ca och Mg punkt slut. ELEMENTZ BASE innehåller exakt det samma + alla dom spårämnen, som finns ute i korallrevet runt om i världen. Och efter mer än 12.000 tester runt om i världen, kan man idag vetenskapligt dokumentera att värdena inte signifikant skiljer sig från varandra runt om i värden.

Med balling skall du själv tillsätta alla dom spårämnen som du tror behövs, med mycket stor garanti för att du tillsätter saker som inte behövs (bortkastet pengar).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...