Gå till innehåll

Danmarksresa på LÖRDAG! 22okt


PeterP

Rekommenderade inlägg

Tänkte höra om det är någon som är intresserad av att åka in till Köpenhamn i helgen?

Lite dålig framförhållning men.... Vi får se om någon hänger på.

Ett förslag är att vi åker från Malmö Mobilia/central kl 11:00 Sen en tur över sundet.... Först Planteimporten sen Klovnfisken och sist akvarieudstyr.

Jag kör och har Brobizz. Men delar gärna på Bensinen och broavgiften(T&R 240kr).

Man kan även hoppa på, på vägen mellan Hörby och Malmö.

Tel: 0768-880025

MVH Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då var vi två som skall iväg.... Stig och Peter

Hoppas några fler spontant kan slänga sig iväg utan förvarning.

Kollade lite vad som fanns inne och t.ex. klovnfisken hade fått in en sändning idag(fredag) med: Gule kirurger, Hvidbrystet, Achillis, Hawaiiensis, Zanclider fra SRi Lanka super kvalitet, Flammekejsere, Nasoer fra Røde havet, Røde scooter blennyer og meget meget andet.

MVH Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då var vi tillbaka efter en trevlig dag i Köpenhamn.

En liten resedagbok sitter väl inte fel...

- Först en liten visning av mitt akvarium i Hörby

- Sen bar det iväg till Köpenhamn, och här först till Planteimporten. De hade otroligt nog en del koraller inne (Har inte sett några här vid tidigare besök.) I fiskväg fanns det t.ex. en del Kaninfiskar för 150dkr men tyvärr stannade inköpen här vid olika akvarietillbehör.

- Nästa var Klovnfisken där de laddat upp med koraller till bristningsgränsen. Jag tror inte jag ljuger om jag säger att där fanns 400olika koraller till försäljning. Det fina var att alla Accropororna var på REA 250dkr/st. Det blev två olika gröna för min del och en blå mussla för Stig. Fiskarna här var under isen, skabbiga och fulla med prick.

- Nu var det dags för lunch och efter rekomendationer från damen på Planteimporten besökte vi en turkisk resturang med tre rätter för 59dkr. Jäkligt bra pris för att ligga centralt i Köpenhamn, maten smakade dessutom väldigt bra.

- Sista anhalten skulle varit Akvarieudstyr men tyvärr drog vår trerätters middag ut på tiden och vi kom 15 minuter sent.

/Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

verkar som en givande resa acropororna va ju billiga

Clownfisken är lite si å så med fisken dom fick hem i går em å öppnade lite på kvällen för att hinna kränga lite innan dom går hem.

Jag kan inte riktigt stödja detta i mina ögon så stresar dom sönder fisken som dom får in.

Jag har köpt fisk där vid tre tillfällen å aldrig har några av dom överlevt däremot så har dom en del fina å billiga koraller och musslor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...