Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag är lite inne på att byta ut mitt Juwel Vision 260 till ett kar som är till för salt.

Har kollat lite på Red Sea max 250. Men sen såg jag att det fanns en modell som hade ett C i namnet också. Någon som vet skillnaden?

Sen undrar jag, är dessa kar plug and play? Är skummare, fläktar m.m med i paketet? Något man är tvungen att kompletera med?

Postat

vet inte skillnaden på modellerna. Men allt är med även om många byter skummare o fläktar pga ljudnivån. jag har satt dit en mc 500 skummare, den passar precis. även bytt fläktar o satt dit LED-belysning i mitt

Postat

Allt utom belysningen är ändrat i C varianten. Problemet med ljudvolym och hög temperatur är tydligen åtgärdat med nya konstruktion av den interna sumpen, med nya returpump och skummare och enklare hyllor för media.

Sen har dom en ännu nyare variant på gång med LED och utan lock. Visades på Interzoo

Postat

Om du inte måste handla allt på ett bräde så får du väl sjukt mycket (annat) kar och teknik för 19 000kr?

Jag förstår inte varför du skall sälja ditt Juwel kar som du kanske får 1000-1500kr för om det är bara karet?

Bygg på det du har?

Postat
Hoppas inte du beställde på Flodströms bara. Struligare företag har jag aldrig handlat av.

Nä verkligen inte, de var nästan 6000 kr dyrare än Zoogiganten i Lomma.

• 1 månad senare...
Postat

Väldigt nöjd!

Ljudnivån är väldigt låg tycker jag och absolut inga problem med temperaturen snarare att det blir för kallt, men det fixar doppvärmaren.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...