Fluval_Robban Postat 18 november 2014 Dela Postat 18 november 2014 Hej alla:)Tillbaks i hobbyn igen efter skilsmässa, husförsäljning, flytt och singel;) Är lite ringrostig dock men har beställt ett Akvastabil Mark II 275L med sump och min fråga är: Returpumpen, har tänkt mig en Tunze om ingen annan har någon grov invändning mot det:) men skulle vilja ha tips på lämplig styrka (Liter/min)? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Emil_kba Postat 18 november 2014 Dela Postat 18 november 2014 Tunze är bra! annars är ju eheim ett säkert kort. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JonasW Postat 19 november 2014 Dela Postat 19 november 2014 Jebao DC3000/6000. Knäpptysta, starka och billiga. Vi är många på forumet som kör med dessa.Ev de nya som JL akvarium säljer med ställbar kontroller mellan 1-100%. Bra kurs på de med om man räknar in kontrollerna pris! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Petter N Postat 19 november 2014 Dela Postat 19 november 2014 Jag använder en Eheim 1250 som returpump till mitt Akvastabil 275 liter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MagnusJ Postat 19 november 2014 Dela Postat 19 november 2014 Jag använder en jebao dc3000 till mitt akvastabil 275! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fluval_Robban Postat 19 november 2014 Författare Dela Postat 19 november 2014 en Jebao DC3000 lockar ju givetvis måste jag erkänna:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MagnusJ Postat 19 november 2014 Dela Postat 19 november 2014 en Jebao DC3000 lockar ju givetvis måste jag erkänna:)Dc3000 är riktigt tystgående, även om Petters alternativ är ännu tystare. Men fortfarande inget jag hör utanför skåpet. Styrbar hastighet är riktigt trevligt också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fluval_Robban Postat 20 november 2014 Författare Dela Postat 20 november 2014 Dc3000 är riktigt tystgående, även om Petters alternativ är ännu tystare. Men fortfarande inget jag hör utanför skåpet. Styrbar hastighet är riktigt trevligt också.OK:) ingår styrkontrollen också? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MagnusJ Postat 20 november 2014 Dela Postat 20 november 2014 Jajjamen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.