Fluval_Robban Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Gått och funderat på detta ett tag men en manet av något slag att ha i karet, finns det några små arter i handeln överhuvudtaget??? Helst INTE en kubmanet;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Japp, har sett mindre i storlek med en 50-öring till en krona som är små up-side-down maneter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fluval_Robban Postat 28 november 2014 Författare Dela Postat 28 november 2014 Japp, har sett mindre i storlek med en 50-öring till en krona som är små up-side-down maneter.coolt:) nån som vet nån butik som har några hemma?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Zoogiganten i Lomma vet jag har ett par i sitt ena korallkar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Problemet med maneter är väl att de "behöver" relativt lågt flöde för att kunna "simma" mot strömmen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bygert Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Börja rätt, köp den här boken:www.amazon.com/How-Keep-Jellyfish-Aquariums-Introductory/dp/160494126X/ref=sr_1_13?s=books&ie=UTF8&qid=1417255216&sr=1-13&keywords=jellyfishDet finns många typer av maneter de har helt olika krav. Läs först och se om det är nåt som verkar mödan värt, att köpa utan att ha läst på först kan bara bli fel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Är du intresserad av Cassiopea sp(Uppochnedmanet) så kan du höra av dig till oss. Våra förökar sig rätt mycket just nu, så vi har en del med diameter runt 5mm. / David Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Är du intresserad av Cassiopea sp(Uppochnedmanet) så kan du höra av dig till oss. Våra förökar sig rätt mycket just nu, så vi har en del med diameter runt 5mm. / DavidKan ni inte köra igång en liten tråd om det? Hade varit intressant att få lite info om cirkulation, föda å allt annat. Om dom förökar sig så antar jag att dom trivs..? /Samuel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Kan ni inte köra igång en liten tråd om det? Hade varit intressant att få lite info om cirkulation, föda å allt annat. Om dom förökar sig så antar jag att dom trivs..? /SamuelAbsolut! Ska höra om Jens vill göra det, han är ansvarig och har bäst koll på maneter hos oss, annars kan jag skriva lite. / David Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fluval_Robban Postat 29 november 2014 Författare Dela Postat 29 november 2014 Är du intresserad av Cassiopea sp(Uppochnedmanet) så kan du höra av dig till oss. Våra förökar sig rätt mycket just nu, så vi har en del med diameter runt 5mm. / DavidAh det verkar intressant:) hade tänkt köra dom i ett eget kar till en början med låg cirkulation då Hör av mig david Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fluval_Robban Postat 23 december 2014 Författare Dela Postat 23 december 2014 Kan ni inte köra igång en liten tråd om det? Hade varit intressant att få lite info om cirkulation, föda å allt annat. Om dom förökar sig så antar jag att dom trivs..? /SamuelHar dragit igång en liten tråd i denna kolumn;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.