Tobbz Postat 2 december 2014 Postat 2 december 2014 Varför börja min deltec sc1455 plöstligt släppa ifrån sig en sju hvetes massa microbubbler ? Har den inte gjort innan och nu är det snöstorm Citera
stigigemla Postat 2 december 2014 Postat 2 december 2014 Jag skulle tro det sitter en propp i luftinsuget. Lägg ned luftslangen i karet/sumpen en kvart så suger skummaren vatten genom slangen som löser upp proppen. Citera
Tobbz Postat 2 december 2014 Författare Postat 2 december 2014 Har gjort rent allt och ingen propp satt det, fortfarande en massa skit bubblor.Läste någonstans att vattnet är för rent, det är därför den släpper massa småbubblor, kan det verkligen stämma ? Citera
stigigemla Postat 2 december 2014 Postat 2 december 2014 Jag tror inte det blir mindre bubblor i skummarpumpen om vattnet är rent.Jag tror det är pumpen som får mindre luft om du inte gjort andra ändringar i karet eller skummaren.I många pumpar är det svårt att se in i hela luftinsuget. Och det sitter naturligtvis ingen snäcka i vatteninsuget. Citera
Tobbz Postat 2 december 2014 Författare Postat 2 december 2014 Stoppade alla luftinsugsdelar i ett bad med varmvatten och 80% ättikssyra, så där borde det väl inte vara några avlagringar kvar ?Måste man stoppa nålhjulet i samma bad, eller har det ingen verkan ? Citera
stigigemla Postat 2 december 2014 Postat 2 december 2014 Ser nålhjulet rent ut är det bra.Då kan jag bara säga att jag inte kan gissa vad som hänt. Citera
stigigemla Postat 2 december 2014 Postat 2 december 2014 Började mikrobubblorna efter rengöringen är det någon detalj som inte sitter på samma sätt som innan. Citera
sunspots Postat 2 december 2014 Postat 2 december 2014 Jag hade precis så för en vecka sedan!! Det var lite pusslande och detektivarbete, men för mig räckte det med att höja vattennivån i skummaren - då slutade det helt. Har också en deltec. Citera
Tobbz Postat 2 december 2014 Författare Postat 2 december 2014 Hur höjer du den,genom att skruva på "pinnen" ? Citera
sunspots Postat 2 december 2014 Postat 2 december 2014 Jag har en annan modell av deltecskummare än vad du har, men min justerar jag genom en pinne som jag höjer/sänker. Citera
Mats_öland Postat 3 december 2014 Postat 3 december 2014 luftfiltret brukar täppa sig ,,försök förstöra fin filtret innuti ...detta e typ ett vanligt finfilter till moped .eller testa först bara ta bort det ,,filtret sitter bara för ljuddämpning ej för filtreringså gorde jag på min fix tippset fick jag från någon amerikansk site har jag för mig Citera
Tobbz Postat 3 december 2014 Författare Postat 3 december 2014 Har nog aldrig haft något fin filter där i. Men lustigt är det att det har funkat från början och inte nu. Citera
Mats_öland Postat 3 december 2014 Postat 3 december 2014 oki på min som köpptes ny för 2 år sedan satt ett vitt sådant filter på insugningsslangen Citera
Mats_öland Postat 4 december 2014 Postat 4 december 2014 tittat runt lite och såg vissa verkar bara ha kranen man stryper luften med,,,men på min sitter det en ljuddämpare ( vanligt brännslefilter med finfilter i ) Citera
Nicke7 Postat 4 december 2014 Postat 4 december 2014 Min deltech släpper alltid microbubblor i 3-4 dagar när kroppen på skummaren är rengjord, vare sig vad! och det är microbubblor som inte ens bubbelfällan tar Citera
Tobbz Postat 4 december 2014 Författare Postat 4 december 2014 Ok. Så den kan vara för ren med andra ord Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.